Droga do Wrót
Baldura to seria spotkań opublikowanych na portalu dndbeyond.com, która nawiązuje do
kampanii Wrota Baldura: Zstąpienie do Avernusa (Baldur’s Gate: Descent into Avernus), której oficjalna światowa
premiera miała miejsce 17 września 2019 r. (polska premiera została pierwotnie zaplanowana
na II połowę 2020 r., ale ostatecznie przesunięto ją na kwiecień-maj 2021 r.). Akcja tej przygody rozpoczyna się Wrotach Baldura,
mieście ambicji korupcji i zbrodni, lecz szybko przenosi się do Dziewięciu
Piekieł.
Można śmiało wykorzystać spotkania niniejszej
serii w celu wzbogacenia kampanii Zstąpienie
do Avernusa o podróż do tytułowych Wrót Baldura lub poprowadzić
tylko tę serię spotkań, a dalej poprowadzić inną lub własną kampanię.Jeżeli drużyna
nie pali się do wycieczki po Wybrzeżu Mieczy, każde ze spotkań niniejszej serii
nadaje się do pojedynczego rozegrania jako przerywnik w wędrówce dla drużyny
podróżującej drogami lub bezdrożami.
Trasę tej wyprawy można śledzić na ogromnej
mapie Wybrzeża Mieczy przedstawionej w Sword Coast Adventurer’s Guide. Podróż z Waterdeep do Wrót Baldura obejmuje około 750 mil (ok. 1.200
km) dróg i bezdroży. Niewielka grupa poszukiwaczy przygód może przebyć dziennie
konno swobodnym tempem około 24 mil (ok. 40 km), z mniej więcej dwoma dniami odpoczynku
na każdy etap podróży. Reasumując wyprawa potrwa około 45 dni – zakładając, że drużyna
jest dobrze przygotowana i po drodze nie wystąpią żadne poważniejsze
komplikacje. Postacie powinny dysponować jakimiś lekkimi wierzchowcami takimi
jak: koń, kuc, czy pies jeździecki (dla małych postaci). Miej na uwadze, że nie
każdy dzień podróży musi mieć swoje odzwierciedlenie w spotkaniu. Postacie
graczy mogą przez kilka dni mijać tylko innych wędrowców lub kupców.
Seria Droga do Wrót Baldura składa się z 13 spotkań:
- Droga do Wrót Baldura - przygoda jest tylko pretekstem do pokazania, że nie zawsze trzeba mordować przeciwników, a wisienką na torcie jest przedstawienie dość istotnego (fabularnie) dla kampanii przedmiotu.
- Diabeł tkwi w szczegółach - mechanika prowadzenia negocjacji, z drugą stroną, która ma nie do końca szczerze intencje. Jedno z ciekawszych spotkań.
- Niebezpieczeństwo w Daggerford - pokazuje, że BNowie nie muszą być wszechwiedzący (zwłaszcza jeśli są zaślepionymi fanatykami) i nie zawsze mają rację plus przedstawienie mechaniki pożaru budynku.
- Maruderzy we mgle - mechanika zasadzki w lesie.
- Wędrówka przez relikty przeszłości Zamku Smoczej Włóczni - eksploracja pustkowi. Jedno ze słabszych spotkań (wg mnie).
- Postrach Trollowych Szponów - kontynuacja poprzedniego spotkania (w przypadku nieudanej próby
eksploracji) - trzy spotkania bojowe, z czego ostatnie pokazuje
mechanizm wycofania się z pola walki.
- Odpoczynek przy Moście Boareskyra - przedstawia przykładową wioskę i to, co takowa lokacja może (powinna?) mieć do zaoferowania poszukiwaczom przygód.
- Nemezis z Najary - kolejna zasadzka na drużynę, tym razem groźniejsza, ponieważ spotkanie przedstawia zastosowanie deus ex machiny.
- Zabójcze demony! - pokazuje, że zignorowanie przez drużynę "zahaczki" może później mieć bolesne konsekwencje.
- Łupieżcy z Rozległych Lasów - jak zaskoczyć i zarazem przestraszyć zbyt pewną siebie drużynę? Zostawać przeciwników 2 w 1.
- Kryzys w Mieście Karawan - kolejna, tym razem miejska, ucieczka drużyny przed silniejszym i przeważającym liczebnie przeciwnikiem.
- Ucieczka z Elturel - kolejna, tym razem miejska, ucieczka drużyny przed silniejszym i przeważającym liczebnie przeciwnikiem.
- Rzeka Potępionych - schemat walki na statkach.
Sugestie dotyczące poziomu doświadczenia
Postacie
graczy gdy zakończą tę serię spotkań będą przynajmniej na 4. poziomie
doświadczenia. Chociaż seria Droga do
Wrót Baldura ma prowadzić bezpośrednio do kampanii Zejście do Avernusa, trzeba mieć na uwadze, że przygoda rozpoczyna
się z myślą o postaciach na 1. poziomie doświadczenia. Możesz wybrać jedną z
poniższych opcji lub opracować własny plan, po to aby przejść płynnie z niniejszej serii do kampanii Zejście do
Avernusa:
1. Potraktujcie
tę serię jako prolog i rozpocznijcie kampanię Zejście do Avernusa z nowymi postaciami na 1. poziomie
doświadczenia.
2. Podwyższ
poziom trudności spotkań we Wrotach Baldura w kampanii Zejście do Avernusa z 1. na 3. poziom oraz zmniejsz znacząco ilość
doświadczenia otrzymywanego przez postacie graczy – o połowę czy nawet
czterokrotnie – aż do czasu gdy dotrą do Avernusa.
3. Pomińcie
część przygody przewidzianej do rozegrania we Wrotach Baldura i przejdźcie od
razu do Avernusa.
***
Opuszczony festiwal - bez problemu można wpleść tę przygodę, jako losowe
spotkanie do kampanii Zstąpienie do Avernusa lub Droga do Wrót Baldura. Co prawda została ona przygotowana z myślą o noworocznych
sesjach, ale w multiwersum D&D nie brak innych okazji do świętowania, a
praktycznie każde bóstwo ma swoje misteria.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?