środa, 12 maja 2021

Opuszczony festiwal

 

Co prawda nie jest jeszcze znana dokładna data polskiej premiery (orientacyjnie ma to nastąpić w pierwszej połowie tego roku) Zstąpienia do Avernusa, ale możecie zagrać we wprowadzającą mini-kampanię Droga do Wrót Baldura. Zarówno do jednej, jak i do drugiej przygody bez problemu można wpleść, jako losowe spotkanie, przygodę o tajemniczym Opuszczonym Festiwalu. Co prawda została ona przygotowana z myślą o noworocznych sesjach, ale w multiuniwersum D&D nie brak innych okazji do świętowania, a praktycznie każde bóstwo ma swoje misteria.

Spotkanie przygotowane z myślą o drużynie 3. poziomowych postaci, ale łatwo może zostać przystosowane do bardziej doświadczonej drużyny.

Twórcy fajerwerków na Festum Annua nie szczędzili grosza w przygotowaniach do tegorocznego widowiska noworocznego. Główny pirotechnik, Song Ling stworzył wybuchową mieszaninę siarki, węgla drzewnego i saletry, a następnie wzmocnił ją magicznymi zwojami, które nadały wybuchom pięknych kolorowych rozbłysków. Jego uczniowie pragnący odegrać swoją rolę w tym najbardziej ekscytującym dorocznym widowisku stworzyli ich dziesiątki.

Song osobiście stworzył gwóźdź programu. Po środku placu festiwalu umieścił mierzącą 9 stóp (ok. 2,75 m) wysokości statuę przedstawiającą czarodziejkę z wyciągniętymi rękoma i odzianą w popielato-białe szaty. Ale nie było to zwykłe odzienie, lecz Szata Wszech Kolorów. Co było w niej niezwykłego? Wykonano ją z pasów papieru, a każdy z nich został pokryty maleńkimi znakami, tajemnym magicznym pismem. Po zapaleniu miały stworzyć na nocnym niebie pokaz sztucznych ogni jakiego świat nigdy nie widział.

Jednakże coś poszło nie tak. Jedna z uczennic Songa była zazdrosna o jego zdolności i chciała upokorzyć go. Ktoś majstrował przy jednym z pasów papieru. Zamieniono magiczne znaki, które w założeniu Songa miały korzystać z mocy magii iluzji i wywołania, na zaklęcia przywołania. Gdy statua czarodziejki została podpalona, zaklęcie, które znalazło się na zwoju zniknęło w wybuchu siarkowego dymu. Posąg nie eksplodował na nocnym niebie zgodnie z oczekiwaniami. Zamiast tego płonąca statua zeszła z piedestału i cisnęła kulę ognia w przerażony tłum, a na placu festiwalowym pojawiły się diabły z Dziewięciu Piekieł. Song był ich pierwszą ofiarą. Diabły wyrwały duszę z jego ciała i umieściły ją w posągu, który zaczął siać spustoszenie na placu festiwalowym. Bezimienna uczennica Songa, która chciała tylko upokorzyć swego mistrza, była przerażona tym, co się wydarzyło, ale diabły pozostały głuche na jej nieśmiałe protesty. Ona, podobnie jak inni, którzy nie zdołali uciec z placu festiwalowego, zostali spopieleni żywcem.

 

Streszczenie

Drużyna natrafia na opuszczony teren festiwalu noworocznego. Cała scena jest zwęglona i pokryta sadzą, a nadpalona szara statua przedstawiającą kobietę o wysokości 9 stóp (ok. 2,75 m) leży przewrócona pośrodku placu. Gdy postacie badają tajemniczą statuę, ta ożywia się, zagadkowo ostrzega postacie przed niebezpieczeństwem i staje w płomieniach. Następnie pojawiają się trzy diabły z Dziewięciu Piekieł i ruszają do ataku. Pierwszy reprezentuje siarkę, drugi węgiel drzewny, a ostatni saletrę. Jedynym sposobem na zakończenie tej potyczki jest zredukowanie wszystkich diabłów do 0 PW w odpowiedniej kolejności: saletra, węgiel drzewny i siarka. Następnie posąg wystrzeli w górę tworząc wspaniały pokaz sztucznych ogni. Wówczas diabły zostaną zniszczone, a niebezpieczeństwo zażegnane.

 

Początek

Gdy drużyna przybędzie na teren opuszczonego placu festiwalowego, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Po środku otwartych równin znajduje się zniszczony afisz. Chociaż płótno owijające metalową ramę jest przypalone, widać wyraźny i czytelny napis: "Festum Annua". Za afiszem znajduje się plac festiwalowy otoczony namiotami i straganami, ale wszystkie zostały osmolone przez gwałtowny pożar. Scena cuchnie siarką. Po środku placu leży przewrócona wielka statua. Jest zbyt zwęglona, aby z daleka można było zidentyfikować co przedstawia.

 

Eksploracja Festum Annua

Gdy drużyna wkroczy na plac festiwalowy i zacznie go przeszukiwać, znajdzie kilka namiotów i straganów, które zostały zwęglone i praktycznie nie da się rozpoznać, do czego dokładnie służyły. Zapewne sprzedawano tu festiwalowe przysmaki i goszczono żonglerów, ale wszystko zostało spalone na popiół. Nigdzie nie widać zwęglonych zwłok, jednak postacie, które odniosą sukces w teście Inteligencji (Śledztwo) o ST 15, są w stanie dostrzec na ziemi złowieszcze ślady pozostałe po osobach, które zostały spalone i które wyglądają jak nieruchome cienie marionetek.

Jeżeli postacie zaczną badać zwęglone pozostałości statuy, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Statua wygląda jakby była wykonana z gęsto utkanych pasów papieru, a swym kształtem przypomina wysoką kobietę ubraną w zwiewną szatę. Papier jest obecnie szary i skruszały, ale mimo wszystko zachowuje swój kształt i można dostrzec nawet zatarte rysy twarzy. Jednak gdy badacie statuę nagle słyszycie cichy trzask.

Popielatoszara głowa statuy obraca się w stronę jednej z postaci, a zwęglony papier zaczyna żarzyć się i pękać. Każde stworzenie w promieniu 30 stóp (9 m; 6 pól) od statuy musi wykonać rzut obronny na Zręczności o ST 11. W przypadku porażki otrzyma 7 (2k6) obrażeń od ognia lub połowę w przypadku sukcesu.

Na wyższych poziomach:

  • jeśli drużyna jest na co najmniej 5. poziomie, zwiększ ST rzutu obronnego do 13, a obrażenia od ognia do 14 (4k6).
  • jeśli drużyna jest na co najmniej 11. poziomie, zwiększ ST rzutu obronnego do 15, a obrażenia do 28 (8k6) obrażeń od ognia oraz 28 (8k6) obrażeń od dźwięku.
  • jeśli drużyna jest na co najmniej 17. poziomie, zwiększ ST rzutu obronnego do 19, a obrażenia do 42 (12k6) obrażeń od ognia, 42 (12k8) obrażeń od dźwięku i 42 (12k6) obrażeń nekrotycznych.

Statua wybucha i staje się kolumną płomieni, a wewnątrz słupa ognia widać bladą sylwetkę. Dudniący głos woła: "Jesteście w niebezpieczeństwie! Uciekajcie! Uciekajcie i ratujcie swoje życie". W międzyczasie na placu festiwalowym, wokół Was, pojawiają się spowite całunem siarkowego dymu trzy diabły z płonącymi oczami i szyderczymi wyrazami twarzy. Każdy z nich ma na brzuchu specyficzny symbol.

Pierwszy diabeł ma symbol podwójnego krzyża i leżącej poziomo ósemki. Drugi nosi symbol przedstawiający koło przedzielone na pół pozioma linią. Trzeci symbol wygląda jak dwa zachodzące na siebie trójkąty przypominające klepsydrę, którą przez środek przedziela pozioma linią.

Pokaż graczom te symbole. Pierwszy to znak siarki, drugi − saletry, a trzeci to nałożone na siebie symbole ognia i ziemi, które odzwierciedlają węgiel drzewny. Te trzy składniki razem tworzą proch strzelniczy. Te podstawowe symbole są łatwo rozpoznawane przez alchemików i większość magów. Każda postać może zidentyfikować jeden z symboli wykonując udany test Inteligencji (Wiedza tajemna) o ST 13 w ramach akcji dodatkowej.

Atak diabłów

Trzy diabliki (imp; SW 1) pojawiają się w powietrzu i atakują. Jeżeli ilość ich punktów wytrzymałości zostanie zredukowana do 0 PW, nie znikną jak większość diabłów. Zamiast tego pokonany diablik stanie się skamieniały (petrified) i upadnie na ziemię jak głaz. Udany test Inteligencji (Śledztwo) o ST 13 pozwoli odkryć, że stworzenie zmieniło się w litą skałę, a w zasadzie coś zbliżonego do niej, a mianowicie siarkę, saletrę lub węgiel drzewny. Stworzenie wraca do swojej prawdziwej formy w przeciągu 1k4 rund mając pełne punkty wytrzymałości.

Na wyższych poziomach:

  • jeżeli drużyna składa się z postaci na co najmniej 5. poziomie − zamiast diablików pojawiają się brodate diabły (bearded devil; SW 3).
  • jeżeli drużyna składa się z postaci na co najmniej 7. poziomie − zamiast diablików pojawiają się haczykowate diabły (barbed devil; SW 5).
  • jeżeli drużyna składa się z postaci na co najmniej 11. poziomie − zamiast diablików pojawiają się rogate diabły (horned devil; SW 11).
  • jeżeli drużyna składa się z postaci na co najmniej 17. poziomie − zamiast diablików pojawiają się lodowe diabły (ice devil; SW 14).

 

Zagadka statuy

W drugiej rundzie walki (inicjatywa 20), przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Dudniący głos ponownie rozbrzmiewa ze słupa ognia. "Jeśli nie uciekacie, to pomóżcie mi! Niech te dusze zaznają spokoju! Pierwsze jest...!" Głos nagle ostaje przytłumiony, jakby dłoń zakryła usta mówcy. Następnie strumień ognia wystrzeliwuje ze słupa ognia prosto w Was!

Strumień płomieni celuje z najbliższa postać w promieniu 60 stóp (18 m; 12 pól). Ma premię do ataku +3 i zadaje 1k6 obrażeń od ognia w przypadku trafienia. Płonąca statua powtarza tę akację w każdej rundzie(inicjatywa 20). Statua jest niewrażliwa na wszelkie obrażenia i nie można jej zniszczyć w konwencjonalny sposób. Nie jest ani stworzeniem, ani przedmiotem, to czysta dzika magia.

Na wyższych poziomach:

  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 5. poziomie zwiększ premię do ataku płomienia do +5, a obrażenia do 7 (2k6) obrażeń od ognia.
  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 11. poziomie zwiększ premię do ataku płomienia do +7, a obrażenia do 14 (4k6) obrażeń od ognia i dodatkowo 14 (4k6) obrażeń od dźwięku.
  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 17. poziomie zwiększ premię do ataku płomienia do +11, a obrażenia do 21 (6k6) obrażeń od ognia, 21 (6k6) obrażeń od dźwięku i dodatkowo 21 (6k6) obrażeń nekrotycznych.

Podczas trzeciej rundy walki (inicjatywa 20), po tym jak statua strzeli płomieniem, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Głos znowu dudni z słupa ognia. "Moje działania nie są moimi własnymi! Diabły... Dziewięć Piekieł... Wszystko płonie... Słuchajcie! Aby stworzyć fajerwerk potrzebujcie czarnego prochu. Najpierw 75% saletry, potem 15% węgla drzewnego, a na koniec 10% siarki!"

 

Pokaz fajerwerków

Aby pokonać diabły i uwolnić torturowaną duszę Songa z płonącej statuy, diabeł oznaczony symbolem saletry musi jako pierwszy zostać zredukowany do 0 PW i wrzucony do słupa ognia, gdy będzie skamieniały (petrified). Następnie należy to samo uczynić z diabłem oznaczonym znakiem węgla drzewnego. A na końcu w ten sposób zlikwidować diabła ze znakiem siarki. Jeżeli diabeł zostanie wrzucony w płomienie nie w swojej kolejności zostanie wypluty, ale nadal będzie skamieniały (petrified). Nic się nie wydarzy jeśli diabeł, który nie jest skamieniały (petrified) zostanie wrzucony do słupa ognia.

Kiedy drużynie uda się tego dokonać przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Płomienie wokół posągu powoli przygasają, odsłaniając szarą i skruszałą statuę. Twarz wydaje się nieznacznie uśmiechać. Następnie statua wystrzeliwuje w powietrze, a za nim ciągnie się masywny ogon dymu i szkarłatnego płomienia. Wybucha na niebie, ukazując cały plac festiwalowy w złotych i szkarłatnych iskrach. Iskry zlewają się w obraz człowieka o krótkich włosach i uśmiechniętych oczach, z wyrazem zdziwienia i szczęścia na tworzy. Odwraca się do Was, pochyla głowę w szybkim ukłonie i uśmiecha się do Was, gdy migoczące fajerwerki rozpływają się w nicość.

Teren festiwalu stał się cichy i spokojny.

 

Nagroda

Postacie, które pokonały trójkę diabłów i uwolniły duszę Songa Linga w nagrodę otrzymują Urok Nowego Roku, który zapewnia odporność na obrażenia od ognia przez kolejnych 10 dni.

Na wyższych poziomach:

  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 5. poziomie, urok zapewnia dodatkowo odporność na obrażenia od światłości.
  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 11. poziomie, urok zapewnia dodatkowo odporność na obrażenia od światłości i od dźwięku.
  • jeśli drużyna składa się z postaci na co najmniej 17. poziomie, urok zapewnia dodatkowo odporność na obrażenia od światłości, dźwięku i nekrotyczne.

 

Demoniczna rozgrywka

Jeżeli rozgrywacie kampanię (np. Out of the Abyss), w której wykorzystanie demonów będzie bardziej adekwatne, nie ma problemu. W przypadku drużyny na:

  • 3. poziomie zastąp diabliki quasitami,
  • co najmniej 5. poziomie zastąp brodate diabły bulezau,
  • co najmniej 7. poziomie zastąp haczykowate diabły barlgurami,
  • co najmniej 11. poziomie zastąp rogate diabły glabrezu, ale zwiększ ich punkty wytrzymałości do 225 PW i ich premię do ataku do +10,
  • co najmniej 17. poziomie zastąp lodowe diabły goristro.

 Źródło (ang.) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?