sobota, 4 lipca 2020

8. Droga do Wrót Baldura: Nemezis z Najary


Droga do Wrót Baldura doprowadziła bohaterów do małego miasteczka tuż na północ od historycznego Mostu Boareskyra. Teraz wystarczy go przekroczyć. Jednak już w połowie drogi postacie graczy wpadają w zasadzkę i zostają otoczone z obu stron! Yuan-ti z bagnistego regionu Najara spoglądają łakomie na północne rubieże Elturgardu, myśląc o inwazji. Postacie graczy mogą stać się pierwszymi ofiarami tej wojny.

Spotkanie Nemezis z Najary stawia wypoczętą drużynę przed śmiertelną zasadzką. Postacie graczy miały okazję spędzić noc lub dwie w osadzie, aby zregenerować siły, wynająć najemników i porozmawiać z BNami przed powrotem na trasę podróży.
 
Następna przygoda: Zabójcze Demony!
Powrót do listy scenariuszy serii Droga do Wrót Baldura  

Spotkanie: Nemezis z Najary
To spotkanie bojowe jest odpowiednie dla postaci na 3. poziomie doświadczenia.
 
To pułapka! Postacie opuściły małe kupieckie miasteczko Wioska Północny Most i teraz przechodzą przez pradawny Most Boareskyra. Część Drogi Handlowej całkowicie zarosła i została pochłonięta przez dziką naturę, ale obecność tak blisko jakiejś cywilizacji wystarczy, aby poczuć się względnie bezpiecznie. Co więcej, Fort Tamal znajduje się na południowym brzegu Krętej Wody (Winding Water) i jest obsadzony przez najlepszych rycerzy królestwa Elturgardu. Przygotowanie zasadzki na Moście Boareskyra byłoby szczytem głupoty. A jednak...

Yuan-ti z regionu pomiędzy Wężowymi Wzgórzami a Moczarami Chelimber – sekretnego królestwa nag, yuan-ti i innych pokrytych łuskami stworzeń z Najary – wkroczyły do królestwa Elturgardu. Łuskowe ludy Najary prowadziły podjazdową wojnę z przygranicznymi regionami Elturgardu od czasów powstania tego młodego narodu. Ich plan jest prosty: wysłać grupę uderzeniową w dół Krętej Wody i przejąć Most Boareskyra, a następnie zaatakować Wioskę Północnego Mostu, aby zdobyć zapasy i zakładników. Po przejęciu Mostu Boareskyr rycerze z Fortu Tamal zostaną odcięci od osady, a wieśniacy nie będą mieli gdzie się schronić. Plan ataku Yuan-ti jest zabójczy, ale ma jeden słaby punkt – nie uwzględnia obecności postaci graczy, które mogą go pokrzyżować. Poszukiwacze przygód na moście, czy im się to podoba czy nie, stanowią pierwszą linię obrony przed najeźdźcami z Najary.

Początek
Gdy postacie graczy przechodzą przez Most Boareskyra, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:
Weszliście na Most Boareskyra, przechodzicie pod kamiennymi nogami Cyrica w kierunku srogich, skrzyżowanych ramion Bhaala. Te ogromne statuy upamiętniają bitwę pomiędzy dwoma największymi złoczyńcami Faerûnu – teraz te ponure monumenty są symbolami triumfu ludzkości nad złem. Idziecie dalej kilkaset stóp, mijacie środek mostu. Beznamiętne oczy Bhaala spoglądają na Was, gdy zbliżacie się do kamiennego oblicza boga śmierci.

Gdy postacie graczy spoglądają w górę na imponujący posąg Bhaala, grupa zwiadowców yuan-ti prześlizguje się po cichu przez wody przepływającej poniżej rzeki i zaczyna wspinać się po jednym z filarów mostu. Ponadto niewielka armia yuan-ti i jaszczuroludzi (lizardfolks, SW 1/2) gromadzi się kilkaset metrów na północ, tuż za Wioską Północnego Mostu. Postacie graczy z wynikiem pasywnej Mądrości (Percepcja) wynoszącym 19 lub więcej, słyszą niewyraźne drapanie i syczenie pod mostem, około 20 stóp (6 m) po prawej stronie. Jeżeli postać gracza zacznie badać źródło dźwięku, ujrzy humanoida z głową węża, który usiłuje wspiąć się na filar i jest już bliski barierki mostu, a dwa humanoidy o żółtych oczach z wąskimi źrenicami próbują pomóc wężogłowemu humanoidowi we wspinaczce. 

Jeżeli żadna z postaci graczy nie usłyszy tych dźwięków, drużyna zostanie zaskoczona, gdy grupa czterech yuan-ti wskoczy na most i zaatakuje ich od tyłu. Grupie uderzeniowej przewodzi yuan-ti przeklęty (typ 1, SW 3) wraz z trzema podkomendnymi: yuan-ti przeklęty (typ 2, SW 3) i dwa yuan-ti czystej krwi (SW 1). Yuan-ti przeklęty (typ 1) nosi pierścień pływania (ring of swimming), a yuan-ti przeklęty (typ 2) nosi pierścień skakania (ring of jumping).

Jeżeli drużyna składa się z czterech lub mniej postaci, aby ułatwić to spotkanie usuń dwójkę yuan-ti czystej krwi lub jednego yuan-ti przeklętego.

Bitwa na Moście Boareskyra
Yuan-ti najpierw zabijają, potem zadają pytania. Postacie graczy, które napotkali stanowią przeszkodę w ich planie odcięcia drogi ucieczki wieśniakom i zatrzymania odsieczy rycerzy. Są utrudnianiem, które należy usunąć (zabić) i to szybko. Yuan-ti atakują bez wahania i litości. Jeżeli yuan-ti przeklęte zginą, yuan-ti czystej krwi uciekną na północ. Jeżeli yuan-ti czystej krwi zostaną zabite, każdy z yuan-ti przeklętych spróbuje sugestii, aby zmusić dwóch przeciwników do poddania się. Jeżeli się im powiedzie, spróbują również zmusić do tego pozostałych. Jeżeli sugestia zawiedzie, będą dalej atakować.

Most Boareskyr to most z czarnego granitu o długości 1.200 stóp (ok. 365 m) i szerokości 50 stóp (15 m).

Zakończenie
Jeżeli postacie graczy zostaną pokonane, ostatnią rzeczą, którą zobaczą zanim stracą przytomność, będzie wystrzelony z kuszy bełt, który przeszywa wężową głowę jednego z yuan-ti i ostrzegawczy wysoki dźwięk bitewnego rogu. Podczas gdy postacie graczy leżą nieprzytomne, paladynka z Fort Tamal, jedna ze słynnych Towarzyszy Elturgardu, pędzi przez most w asyście pięciu rycerzy. Zatrzymują się i leczą każdą z postaci (5 punktów wytrzymałości) za pomocą nakładania rąk, a rycerze zrzucają z mostu zwłoki yuan-ti – postacie wówczas stracą okazję zabrania magicznych pierścieni. Od tego momentu scenariusz jest kontynuowany tak jakby postacie graczy odniosły sukces.

Jeżeli postacie graczy pokonają yuan-ti, mają kilka minut na przeszukanie ciał yuan-ti. Każdy z nich ma przy sobie 25 sz w walucie Narajy, a yuan-ti przeklęte noszą magiczne pierścienie (zostały opisane wyżej). Chwilę później rozlegają się krzyki z Wioski Północnego Mostu. Właśnie rozpoczyna się atak bandy z Najary, a paladynka z Elturgardu i pięciu rycerzy z Fortu Tamal, którzy widzieli jak poszukiwacze przygód zostali zaatakowani i popędzili z pomocą na środek mostu. Paladynka służy Tormowi i jest leśną elfką o imieniu Dahlia Wispwillow. Wita się postaciami graczy i leczy każdą z nich (5 punktów wytrzymałości) za pomocą nakładania rąk.

Wispwillow nalega, aby postacie graczy pognały na południe, do Elturel. Wręcza im srebrny święty symbol Torma (jeden z kilku, które ma przy sobie) i prosi, aby powiadomili Wysokiego Nadzorcę Thaviousa Kreega o inwazji intruzów z Najary. Po tym jak ona i jej rycerze pożegnają postacie graczy, jadą przez most w kierunku Wioski Północnego Mostu.

Jednak jeżeli postacie graczy odmówią i walczą u boku rycerzy, aby uratować Wioskę Północny Most, na miejscu czeka na 25 jaszczuroludzi, 10 yuan-ti czystej krwi i 5 yuan-ti przeklętych różnych typów, a przewodzi im yuan-ti abominacja (SW 7) o imieniu Sslarkaraz. Warto zwrócić uwagę, że ten atak nie został zarządzony przez władcę Najary, ale był całkowicie własną inicjatywą podboju Sslarkaraza.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?