Droga
do Wrót Baldura doprowadziła bohaterów do małego
miasteczka tuż na północ od historycznego Mostu Boareskyra. Teraz wystarczy go
przekroczyć. Jednak już w połowie drogi postacie graczy wpadają w zasadzkę i
zostają otoczone z obu stron! Yuan-ti z bagnistego regionu Najara spoglądają
łakomie na północne rubieże Elturgardu, myśląc o inwazji. Postacie graczy mogą
stać się pierwszymi ofiarami tej wojny.
Spotkanie Nemezis z Najary stawia wypoczętą drużynę
przed śmiertelną zasadzką. Postacie graczy miały okazję spędzić noc lub dwie w
osadzie, aby zregenerować siły, wynająć najemników i porozmawiać z BNami przed
powrotem na trasę podróży.
Poprzednia przygoda: Odpoczynek przy Moście Boareskyra
Następna przygoda: Zabójcze Demony!
Powrót do listy scenariuszy serii Droga do Wrót Baldura
Spotkanie:
Nemezis z Najary
To
spotkanie bojowe jest odpowiednie dla postaci na 3. poziomie doświadczenia.
To pułapka! Postacie opuściły małe kupieckie miasteczko Wioska
Północny Most i teraz przechodzą przez pradawny Most Boareskyra. Część
Drogi Handlowej całkowicie zarosła i została pochłonięta przez dziką naturę,
ale obecność tak blisko jakiejś cywilizacji wystarczy, aby poczuć się względnie
bezpiecznie. Co więcej, Fort Tamal znajduje się na południowym brzegu Krętej
Wody (Winding Water) i jest obsadzony
przez najlepszych rycerzy królestwa Elturgardu. Przygotowanie zasadzki na
Moście Boareskyra byłoby szczytem głupoty. A jednak...
Yuan-ti z regionu
pomiędzy Wężowymi Wzgórzami a Moczarami Chelimber – sekretnego królestwa nag,
yuan-ti i innych pokrytych łuskami stworzeń z Najary – wkroczyły do królestwa
Elturgardu. Łuskowe ludy Najary prowadziły podjazdową wojnę z przygranicznymi
regionami Elturgardu od czasów powstania tego młodego narodu. Ich plan jest
prosty: wysłać grupę uderzeniową w dół Krętej Wody i przejąć Most Boareskyra, a
następnie zaatakować Wioskę Północnego Mostu, aby zdobyć zapasy i zakładników.
Po przejęciu Mostu Boareskyr rycerze z Fortu Tamal zostaną odcięci od osady, a
wieśniacy nie będą mieli gdzie się schronić. Plan ataku Yuan-ti jest zabójczy,
ale ma jeden słaby punkt – nie uwzględnia obecności postaci graczy, które mogą
go pokrzyżować. Poszukiwacze przygód na
moście, czy im się to podoba czy nie, stanowią pierwszą linię obrony przed
najeźdźcami z Najary.
Początek
Gdy postacie graczy
przechodzą przez Most Boareskyra, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:
Weszliście
na Most Boareskyra, przechodzicie pod kamiennymi nogami Cyrica w kierunku
srogich, skrzyżowanych ramion Bhaala. Te ogromne statuy upamiętniają bitwę
pomiędzy dwoma największymi złoczyńcami Faerûnu – teraz te ponure monumenty są
symbolami triumfu ludzkości nad złem. Idziecie dalej kilkaset stóp, mijacie
środek mostu. Beznamiętne oczy Bhaala spoglądają na Was, gdy zbliżacie się do
kamiennego oblicza boga śmierci.
Gdy postacie graczy
spoglądają w górę na imponujący posąg Bhaala, grupa zwiadowców yuan-ti
prześlizguje się po cichu przez wody przepływającej poniżej rzeki i zaczyna
wspinać się po jednym z filarów mostu. Ponadto niewielka armia yuan-ti i
jaszczuroludzi (lizardfolks, SW 1/2)
gromadzi się kilkaset metrów na północ, tuż za Wioską Północnego Mostu.
Postacie graczy z wynikiem pasywnej Mądrości (Percepcja) wynoszącym 19 lub
więcej, słyszą niewyraźne drapanie i syczenie pod mostem, około 20 stóp (6 m)
po prawej stronie. Jeżeli postać gracza zacznie badać źródło dźwięku, ujrzy humanoida
z głową węża, który usiłuje wspiąć się na filar i jest już bliski barierki
mostu, a dwa humanoidy o żółtych oczach z wąskimi źrenicami próbują pomóc
wężogłowemu humanoidowi we wspinaczce.
Jeżeli żadna z postaci
graczy nie usłyszy tych dźwięków, drużyna zostanie zaskoczona, gdy grupa
czterech yuan-ti wskoczy na most i zaatakuje ich od tyłu. Grupie uderzeniowej
przewodzi yuan-ti przeklęty (typ 1, SW 3) wraz z trzema podkomendnymi: yuan-ti
przeklęty (typ 2, SW 3) i dwa yuan-ti czystej krwi (SW 1). Yuan-ti przeklęty
(typ 1) nosi pierścień pływania (ring of
swimming), a yuan-ti przeklęty (typ 2) nosi pierścień skakania (ring of jumping).
Jeżeli drużyna składa
się z czterech lub mniej postaci, aby ułatwić to spotkanie usuń dwójkę yuan-ti
czystej krwi lub jednego yuan-ti przeklętego.
Bitwa
na Moście Boareskyra
Yuan-ti najpierw
zabijają, potem zadają pytania. Postacie graczy, które napotkali stanowią
przeszkodę w ich planie odcięcia drogi ucieczki wieśniakom i zatrzymania
odsieczy rycerzy. Są utrudnianiem, które należy usunąć (zabić) i to szybko. Yuan-ti
atakują bez wahania i litości. Jeżeli yuan-ti przeklęte zginą, yuan-ti czystej
krwi uciekną na północ. Jeżeli yuan-ti czystej krwi zostaną zabite, każdy z
yuan-ti przeklętych spróbuje sugestii, aby zmusić dwóch przeciwników do
poddania się. Jeżeli się im powiedzie, spróbują również zmusić do tego
pozostałych. Jeżeli sugestia zawiedzie, będą dalej atakować.
Most Boareskyr to most
z czarnego granitu o długości 1.200 stóp (ok. 365 m) i szerokości 50 stóp (15
m).
Zakończenie
Jeżeli postacie graczy
zostaną pokonane, ostatnią rzeczą, którą zobaczą zanim stracą przytomność,
będzie wystrzelony z kuszy bełt, który przeszywa wężową głowę jednego z yuan-ti
i ostrzegawczy wysoki dźwięk bitewnego rogu. Podczas gdy postacie graczy leżą
nieprzytomne, paladynka z Fort Tamal, jedna ze słynnych Towarzyszy Elturgardu,
pędzi przez most w asyście pięciu rycerzy. Zatrzymują się i leczą każdą z
postaci (5 punktów wytrzymałości) za pomocą nakładania rąk, a rycerze zrzucają
z mostu zwłoki yuan-ti – postacie wówczas stracą okazję zabrania magicznych
pierścieni. Od tego momentu scenariusz jest kontynuowany tak jakby postacie
graczy odniosły sukces.
Jeżeli postacie graczy
pokonają yuan-ti, mają kilka minut na przeszukanie ciał yuan-ti. Każdy z nich
ma przy sobie 25 sz w walucie Narajy, a yuan-ti przeklęte noszą magiczne
pierścienie (zostały opisane wyżej). Chwilę później rozlegają się krzyki z
Wioski Północnego Mostu. Właśnie rozpoczyna się atak bandy z Najary, a paladynka
z Elturgardu i pięciu rycerzy z Fortu Tamal, którzy widzieli jak poszukiwacze
przygód zostali zaatakowani i popędzili z pomocą na środek mostu. Paladynka służy
Tormowi i jest leśną elfką o imieniu Dahlia
Wispwillow. Wita się postaciami
graczy i leczy każdą z nich (5 punktów wytrzymałości) za pomocą nakładania rąk.
Wispwillow nalega, aby
postacie graczy pognały na południe, do Elturel. Wręcza im srebrny święty
symbol Torma (jeden z kilku, które ma przy sobie) i prosi, aby powiadomili
Wysokiego Nadzorcę Thaviousa Kreega o inwazji intruzów z Najary. Po tym jak ona
i jej rycerze pożegnają postacie graczy, jadą przez most w kierunku Wioski
Północnego Mostu.
Jednak jeżeli postacie
graczy odmówią i walczą u boku rycerzy, aby uratować Wioskę Północny Most, na
miejscu czeka na 25 jaszczuroludzi, 10 yuan-ti czystej krwi i 5 yuan-ti
przeklętych różnych typów, a przewodzi im yuan-ti abominacja (SW 7) o imieniu Sslarkaraz. Warto zwrócić uwagę, że ten
atak nie został zarządzony przez władcę Najary, ale był całkowicie własną
inicjatywą podboju Sslarkaraza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?