Podręcznik Gracza jako generalną zasadę wskazuje,
że wszystkie wykorzystane komórki czarów zostają zregenerowane po zakończeniu
długiego odpoczynku.
Z kolei w Podręczniku Mistrza Podziemi można
znaleźć opcjonalne zasady zastępujące komórki czarów czymś na wzór many –
punktami czarów. System ten pozwala na większą elastyczność w rzucaniu zaklęć –
czasami lepiej rzucić jedną kulę ognia zamiast trzech magicznych pocisków i vice versa. Niemniej jest on o tyle
kłopotliwy, że w ferworze walki łatwo o błąd w liczeniu punktów czarów.
Wydłużenie regeneracji magicznej energii może nie
spodobać się graczom preferującym odgrywanie postaci bazujących na rzucaniu
czarów. Natomiast przyspieszenie tego procesu może wywołać poczucie
niesprawiedliwości u graczy prowadzących postacie bazujące na umiejętnościach
niemagicznych. Dlatego, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień
wykorzystanie poniższych zasad domowych należy uzgodnić z graczami przed
rozpoczęciem kampanii.
Ewentualnie mistrz gry może zaplanować, że drużyna
w trakcie swoich przygód uda się w miejsce, gdzie dostęp do magicznej energii
jest ograniczony, a tym samym regeneracja zaklęć jest spowolniona albo...
wprost przeciwnie – postacie graczy trafią w miejsce o bardzo silnym oddziaływaniu magicznym, wobec
czego magiczna moc regeneruje się znacznie szybciej.
Ograniczenie sztuczek. Postać (lub
bohater niezależny) może skorzystać ze sztuczek nie więcej niż 5 razy (lub
inną ilość, którą mistrz gry i gracze uznają za odpowiednią) przed odbyciem
długiego odpoczynku.
Spowolniona regeneracja czarów. Po
zakończeniu długiego odpoczynku postacie graczy (i ew. bohaterowie niezależni)
regenerują tylko po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć do którego
mają dostęp, zamiast wszystkich dostępnych komórek czarów. Przykładowo 5.poziomowy
mag podczas długiego odpoczynku zregeneruje po tylko jednej komórce czarów 1.,
2. i 3. poziomu.
W przypadku potworów należy zmniejszyć o jeden
ilość komórek czarów każdego dostępnego poziomu lub ilość wrodzonych czarów
(jednak nie można redukować ich do zera).
Przyspieszona regeneracja czarów. Poza
pełną regeneracją komórek czarów po długim odpoczynku, dodatkowo postacie
graczy (i ew. bohaterowie niezależni) po zakończeniu krótkiego odpoczynku regenerują
po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć, do którego mają dostęp.
W przypadku potworów można zwiększyć o jeden ilość
komórek czarów każdego dostępnego poziomu oraz wrodzonych czarów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?