wtorek, 12 maja 2020

Zasady domowe: Regeneracja czarów


Podręcznik Gracza jako generalną zasadę wskazuje, że wszystkie wykorzystane komórki czarów zostają zregenerowane po zakończeniu długiego odpoczynku. 

Z kolei w Podręczniku Mistrza Podziemi można znaleźć opcjonalne zasady zastępujące komórki czarów czymś na wzór many – punktami czarów. System ten pozwala na większą elastyczność w rzucaniu zaklęć – czasami lepiej rzucić jedną kulę ognia zamiast trzech magicznych pocisków i vice versa. Niemniej jest on o tyle kłopotliwy, że w ferworze walki łatwo o błąd w liczeniu punktów czarów.

Wydłużenie regeneracji magicznej energii może nie spodobać się graczom preferującym odgrywanie postaci bazujących na rzucaniu czarów. Natomiast przyspieszenie tego procesu może wywołać poczucie niesprawiedliwości u graczy prowadzących postacie bazujące na umiejętnościach niemagicznych. Dlatego, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień wykorzystanie poniższych zasad domowych należy uzgodnić z graczami przed rozpoczęciem kampanii.

Ewentualnie mistrz gry może zaplanować, że drużyna w trakcie swoich przygód uda się w miejsce, gdzie dostęp do magicznej energii jest ograniczony, a tym samym regeneracja zaklęć jest spowolniona albo... wprost przeciwnie – postacie graczy trafią w miejsce o bardzo silnym oddziaływaniu magicznym, wobec czego magiczna moc regeneruje się znacznie szybciej.

Ograniczenie sztuczek. Postać (lub bohater niezależny) może skorzystać ze sztuczek nie więcej niż 5 razy (lub inną ilość, którą mistrz gry i gracze uznają za odpowiednią) przed odbyciem długiego odpoczynku.

Spowolniona regeneracja czarów. Po zakończeniu długiego odpoczynku postacie graczy (i ew. bohaterowie niezależni) regenerują tylko po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć do którego mają dostęp, zamiast wszystkich dostępnych komórek czarów. Przykładowo 5.poziomowy mag podczas długiego odpoczynku zregeneruje po tylko jednej komórce czarów 1., 2. i 3. poziomu.
W przypadku potworów należy zmniejszyć o jeden ilość komórek czarów każdego dostępnego poziomu lub ilość wrodzonych czarów (jednak nie można redukować ich do zera).

Przyspieszona regeneracja czarów. Poza pełną regeneracją komórek czarów po długim odpoczynku, dodatkowo postacie graczy (i ew. bohaterowie niezależni) po zakończeniu krótkiego odpoczynku regenerują po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć, do którego mają dostęp.

W przypadku potworów można zwiększyć o jeden ilość komórek czarów każdego dostępnego poziomu oraz wrodzonych czarów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?