sobota, 2 stycznia 2021

Kusarigama

 

Kusarigama to tradycyjna japońska broń składająca się sierpa (kamy) połączonej łańcuchem (kusari) zakończonym (kolczastym) obciążnikiem (fundo). Z jej pomocą można pochwycić, przewrócić, rozbroić lub ogłuszyć przeciwnika. Sztuka walki tym orężem nosi nazwę kusarigamajutsu i rozwinęła się w XIV-XVI w. Obecnie treningową kusarigamę można zakupić na Allegro ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

Biegłość: broń żołnierska (kusarigama) oraz broń Mnicha i Łotra (Skrytobójcy)

Obrażenia: 1k4 (cięte; kama) oraz 1k4 (obuchowe lub kłute; obciążnik lub kolczasty obciążnik)

Właściwości: dwuręczna (two-handed), finezyjna (finnese), lekka (light), dalekosiężna (reach; tylko kusari-fundo)

Ataki specjalne:

Pochwycenie i przewrócenie. Kusari-fundo można wykonać specjalny atak przeciw Dużemu lub mniejszemu stworzeniu, który nie zadaje obrażeń, ale cel musi wykonać rzut obronny na Siłę lub Zręczność (w zależności czy atak jest oparty na Si czy Zr) o ST: 8 + premia z biegłości atakującego + modyfikator z Si lub Zr atakującego (jeżeli atakujący wykonuje atak z ułatwieniem do wartości ww. modyfikatora należy doliczyć premię +5; jeżeli atak jest wykonywany z utrudnieniem od wartości ww. modyfikatora należy odliczyć karę -5).

W przypadku porażki cel zostaje pochwycony (grappled), a atakujący nie może wykonać kolejnego ataku specjalnego aż do czas, gdy pochwycony cel nie uwolni się. Jeżeli cel został pochwycony, atakujący może atakować kamą.

W kolejnej rundzie pochwycony cel musi wykonać kolejny ww. rzut obronny, aby się uwolnić z pochwycenia. W przypadku kolejnej porażki cel jest dodatkowo powalony (prone). W związku z pochwyceniem i faktem, że jego szybkość została zredukowana do 0, cel nie może wstać.

W następnej rundzie cel musi wykonać po raz kolejny ww. rzut obronny z utrudnieniem. W przypadku sukcesu cel nie jest już pochwycony i może wstać wykorzystując połowę szybkości.

Rozbrojenie. Kusari-fundo można wykonać specjalny atak, który nie zadaje obrażeń, ale cel musi wykonać rzut obronny na Siłę lub Zręczność (w zależności czy atak jest oparty na Si czy Zr) o ww. ST. W przypadku porażki cel zostaje rozbrojony.

Ogłuszenie. Cel trafiony krytycznie fundo, musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ww. ST. W przypadku porażki cel jest ogłuszony (stunned) do początku swojej następnej tury.

 


 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza