wtorek, 5 stycznia 2021

Młot na czarownice


Młot na czarownice

(lekki młot, młot bojowy lub maul; bardzo rzadki)

Kościół Gonda zainspirowany traktatem naukowym Malleus Maleficarum, chcąc zaradzić zagrożeniu ze strony wiedźm wyszedł z inicjatywą stworzenia specjalnego oręża, które pomoże w eksterminacji tych odrażających stworzeń parających się czarną magią.

Stworzono kilka prototypowych lekkich młotów, które były w stanie jednym ciosem posłać od Otchłani wiedźmę, jednak ostatecznie uznano projekt za zbyt kosztowny w stosunku do korzyści, które miał do zaoferowania. Dlatego rozpoczęto prace nad dwuręcznym młotem o bardziej uniwersalnym zastosowaniu. Ustalono, że ma ona razić świętą mocą użytkowników plugawej magii, źródłem której była wrodzona moc lub mroczne pakty. Przeoczono jednak m. in. to, że paladyni (bez względu czy są wyznawcami dobrych, czy złych bóstw) operują zaklęciami dzięki swej charyzmie. Mimo obaw, projekt kontynuowano, a zabezpieczeniem mocy drzemiącej w orężu był święty glif, który chronił przed jego mocą wyznawców Gonda.

Jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała "użyteczność" nowej broni. Podczas turnieju rycerskiego w finałowej walce paladynka Gonda starła się z Helmitą, który prowokacyjnie opuścił gardę, z czego skrzętnie skorzystała. Potężnym ciosem w czerep, dzięki mocy swego maula, wysłała go na tamten świat. Jednak nie było jej dane nacieszyć się efektownym zwycięstwem. Inkwizytorzy Helma dopatrzyli się tego, że wnuczka ciotecznej siostry jej babki od strony matki trafiła na stos w związku z oskarżeniem o paranie się najplugawszą formą nekromancji – eksperymentowaniem z tworzeniem hybryd nieumarłych stworów. Nieszczęsna zwyciężczyni podzieliła jej los.

Ostatecznie, aby załagodzić sytuację, przedstawiciele kościoła Gonda stworzyli kilka świętych młotów bojowych przeznaczonych do eksterminacji nieumarłych, diabłów i demonów i rozdali je przedstawicielom kościołów strzegących prawa i porządku.

 

Lekki młot na wiedźmy

Biegłość: broń prosta (lekki młot)

Obrażenia: 1k4+1 (+3) (obuchowe)

Właściwości: lekka (light), rzucany (thrown; 20/60 stóp – 6/18 m – 4/12 pól)

Umagicznienie +1. Broń zapewnia premię +1 do testów ataków i obrażeń.

Młot na wiedźmy. Broń zapewnia premię +3 do testów ataków i obrażeń przeciwko wiedźmom (hags). Dodatkowo trafiona krytycznie wiedźma musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ST równym 5+ilość zadanych obrażeń. W przypadku porażki wiedźma ginie.

 

Maul na czarownice

Biegłość: broń żołnierska (maul)

Obrażenia: 2k6+1 (+3) (obuchowe)

Właściwości: ciężka (heavy), dwuręczna (two-handed)

Umagicznienie +1. Broń zapewnia premię +1 do testów ataków i obrażeń.

Młot na czarownice. Broń zapewnia premię +3 do testów ataków i obrażeń przeciwko czaromiotom (użytkownikom magii) opierającym swe zaklęcia (wyuczone lub wrodzone) na Charyzmie. Dodatkowo trafiony krytycznie czaromiot musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ST równym 5+ilość zadanych obrażeń. W przypadku porażki czaromiot ginie. Powyższa właściwość nie działa jeśli cel jest wyznawcą Gonda.

 

Młot bojowy na nieumarłych / diabły / demony

Biegłość: broń żołnierska (młot bojowy)

Obrażenia: 1k8+1 (+3) (obuchowe)

Właściwości: Półtoraręczny

[Versatile 1d10+1 (+3)]

Umagicznienie +1. Broń zapewnia premię +1 do testów ataków i obrażeń.

Młot na nieumarłych / diabły / demony. Broń zapewnia premię +3 do testów ataków i obrażeń przeciwko nieumarłych / diabły / demony. Dodatkowo trafiony krytycznie nieumarły / diabeł / demon musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ST równym 5+ilość zadanych obrażeń. W przypadku porażki nieumarłych / diabły / demony ginie.

 

Święty gniew (opcjonalnie). Jeśli dzierżycielem którejś z ww. broni jest paladyn, wówczas cel wykonuje ww. rzut obronny z utrudnieniem.

 


 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza