WSTĘP
Powiadają, że krasnoludy z Mithrilowej Hali opracowały szereg udoskonaleń, dzięki którym ich kusze stały się naprawdę zabójczymi broniami.
Jeśli w Twojej drużynie znajduje się postać, która specjalizuje się w walce z użyciem kuszy, możesz zaaranżować jedno z poniższych wydarzeń:
- drużyna została zaatakowana przez skrytobójcę posługującego się egzotycznie wyglądającą kuszą,
- drużyna na targowisku natrafiła kupca oferującego uszkodzoną nietypową kuszę, Kupiec naprowadzi postacie na trop starej krasnoludzkiej technologii,
- drużyna napotkała krasnoludzkiego wynalazcę, który eksperymentuje z prototypowymi kuszami i który w zamian za wyświadczenie przysługi zgodzi się udostępnić jeden ze swoich wynalazków,
- drużyna podczas eksploracji ruin opuszczonej krasnoludzkiej warowni znajdzie zapiski i plany, dzięki którym może stworzyć potężną kuszę.
Biegłość. Żeby korzystać z udoskonaleń do kuszy, postać musi mieć biegłość w adekwatnym typie kuszy (ręczna, lekka, ciężka). Niemniej korzystanie z nietypowych udoskonaleń wymaga nielada wprawy. Postać, która pierwszy raz dostanie w swoje ręce poniżej opisane udoskonalenia, będzie potrzebowała czasu, aby się z nimi oswoić, więc w atakach wykorzystujących ich specjalne właściwości (z wyjątkiem przeszywających bełtów) nie będzie mogła doliczać premii z biegłości. Postać uzyska biegłość w udoskonaleniach przy awansie na kolejny poziom (o ile będzie używała ich w walce) lub jeśli uzyska (lub wcześniej uzyskała) atut Mistrz oręża (Weapon Master).
I. SPECJALNE KUSZE
Snajperska kusza (bardzo rzadkie)
Kusza została wyposażona w odpowiednio ustawioną lunetę i uzyskuje następujące właściwości:
Daleki strzał. Strzelanie na daleki dystans z użyciem lunety nie powoduje utrudnienia.
Ulepszony krytyk. Postać korzystająca z lunety podczas strzelania z kuszy uzyskuje trafienie krytyczne również jeśli w teście ataku uzyska na kości naturalną 19. Jednak uzyskanie naturalnej 19 na kości nie oznacza automatycznego trafienia.
Celowanie (akcja). Postać może wykorzystać akcję na celowanie, a jeżeli w następnej turze trafi cel − automatycznie uzyska trafienie krytyczne. Jeśli cel zginie, zanim postać zdoła oddać strzał z kuszy, postać będzie musiała wybrać nowy cel i ponownie poświęcić akcję na celowanie. Ataki wymierzone w postać skupioną na celowaniu są wykonywane z ułatwieniem, a postać podczas celowania ma utrudnienie w rzutach obronnych na Zręczność.
Wartość: 1.000 sz.
Automatyczna kusza (rzadkie)
Kusza ma zamontowany zasobnik na bełty i specjalny mechanizm, który automatycznie przeładowuje broń się pod oddaniu strzału, dzięki czemu zawsze jest przeładowana (o ile w zasobniku znajdują się bełty). W związku z powyższym postać w ramach jednej akcji ataku (akcji dodatkowej, reakcji) wykorzystanej na atak może wykonać tyle ataków, ile normalnie może wykonać (a nie jeden jak w przypadku standardowych kusz).
W zależności od rodzaju kuszy jego pojemność wynosi:
- ręczna: 10 bełtów,
- lekka: 20 bełtów,
- ciężka: 40 bełtów.
Zmiana pustego zasobnika na pełny wymaga akcji. Natomiast załadowanie pustego zasobnika bełtami zajmuje w zależności od jego pojemności:
- ręczna: 1 minutę,
- lekka: 2 minuty,
- ciężka: 5 minut.
Wartość mechanizmu: 500 sz (ręczna); 1.000 sz (lekka); 2.000 sz (ciężka).
Wartość zasobnika: 50 sz (ręczna); 100 sz (lekka); 200 sz (ciężka).
Stworzenie samego zasobnika wymaga poświęcenia tygodnia pracy.
Naręczna kusza (niespotykana)
Ulubiona
broń krasnoludzkich skrytobójców z uwagi na to, że jest o połowę
lżejsza od ręcznej kuszy i bardzo łatwa do ukrycia na przedramieniu. Zadaje 1k4 obrażeń
kłutych, ale jej zasięg wynosi 9 metrów (30 stóp; 6 pól). Niestety nie
można strzelać z niej na daleki zasięg.
Wartość: 100 sz
II. DODATKI DO KUSZ
Bagnet na kuszę (niespotykane; tylko lekka i ciężka kusza)
Pozwala wykonywać kuszą atak wręcz zadający 1k6 obrażeń kłutych. Bagnet jest traktowany jako broń finezyjna (finesse)
Wartość: 100 sz.
Dwójnóg do kuszy (powszechne; tylko lekka i ciężka kusza)
Pozwalają strzelać w pozycji leżącej bez utrudnienia w testach ataku. Rozłożenie dwójnogu zajmuje akcję dodatkową, a złożenie – reakcję.
Wartość: 10 sz.
III. AMUNICJA
Przeszywające bełty
Specjalne bełty pozwalające zadać większe obrażenia. Przy trafieniu zapewniają następujące premie do testów obrażeń:
- + 1 (niespotykane)
- + 2 (rzadkie)
- + 3 (bardzo rzadkie)
Wartość (10 szt.): 100 sz (+1), 500 sz (+2); 2.500 sz (+3).
Elfi plagiat. Podobno elfy z Wysokiego Lasu podpatrzyły tajemną krasnoludzką technologię wytwarzania przeszywających bełtów i zaadaptowały ją do tworzenia na własne potrzeby przeszywających strzał.
Obuchowe bełty (niespotykane)
Specjalne bełty zakończone metalową kulką zamiast ostrego grotu, w związku z czym zadają obrażenia obuchowe. Idealne do eksterminacji szkieletów. Niestety nie można strzelać z nich na długi zasięg.
Wartość (10 szt.): 100 sz.
Bełty przeciwpancerne (bardzo rzadkie)
Bardzo rzadkie bełty służące do eliminowania ciężko opancerzonych przeciwników i niszczenia machin oblężniczych. Zadają dodatkową kośść obrażeń obiektom. Natomiast testy ataków przeciwko przeciwnikom używającym ciężkiego pancerza, średniego pancerza i tarczy lub mających naturalny pancerz wynoszący co najmniej 14, są wykonywane z ułatwieniem.
TWORZENIE KRASNOLUDZKICH KUSZ ORAZ UDOSKONALEŃ I AMUNICJI
Stworzenie ww. opisanych udoskonaleń do kusz wymaga zgromadzenia materiałów o wartości połowy tworzonego ulepszenia, poświecenia odpowiedniej ilości czasu na pracę oraz udanego testu narzędzi zależnego od stopnia dostępności:
- powszechne: ST 12 oraz 3 dni,
- niespotykane: ST 14 oraz 1 tydzień,
- rzadkie: ST 16 oraz 1 miesiąc,
- bardzo rzadkie: ST 18 oraz 3 miesiące.
Krasnoludy (elfy w przypadku strzał) mają ułatwienie do ww. testu.
Wykonanie jednego udanego testu
pozwala stworzyć maksymalnie 30 szt. bełtów.
W przypadku niepowodzenia testu postać zmarnuje tylko czas, a przy następnej okazji będzie mogła raz powtórzyć test (drugie niepowodzenie spowoduje zmarnowanie materiałów). W przypadku niepowodzenia o 5 lub więcej punktów – czas i materiały zostaną bezpowrotnie stracone.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?