niedziela, 4 października 2020

Przyczajone Remorhazy

Scenariusze niniejszych spotkań można wykorzystać jako jednostrzał w dowolnej kampanii D&D, podczas której postacie wędrują poprzez zaśnieżone tereny. Od rozległych śnieżnych pustkowi Doliny Lodowego Wichru aż po górskie zbocza otaczające fortece lodowych olbrzymów: podczas podróży poszukiwacze przygód zostają zaatakowani przez czające się w śniegu remorhazy! Co najistotniejsze możesz przeskalować poziom trudności potyczki do praktycznie każdej drużyny.

Niniejsze spotkania idealnie pasują do takich przygód jak: Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden, Frozen Sick (przygoda z podręcznika Explorer’s Guide to Wildemount, która została udostępniona za darmo w ramach Zasobów na kwarantannę) lub Frozen Memories (darmowa przygoda, która pojawiła się w ramach serii Encounter of the Week). Możesz również wpleść to spotkanie do przygotowanej samodzielnie kampanii, aby zatrzymać drużynę, która zdecyduje się na coś zupełnie nieoczekiwanego, np. podróż dla zaspokojenia kaprysu przez pół kontynentu lub udanie się do miasta, którego jeszcze nie zdążyłeś przygotować.


Czym są remorhazy?

Remorhazy są nietypowymi owadopodobnymi stworzeniami wstępującymi w wielu lodowatych regionach uniwersów D&D. Wyskakują z śnieżnych zasp, ukazują swe przypominające wachlarze płetwy oraz dziesiątki ruchliwych nóg, a ich ostre jak brzytwa zębiska rozszarpują przemarznięte ciała ofiar. Co gorsza, wytwarzają ogromne ilości ciepła i kumulują je w swoich ciałach. Wrząca krew utrzymuje ich temperaturę podczas mroźnych temperatur, jak również parzy napastników, tryskając, gdy są ranne. Jednak najbardziej przerażające z tego wszystkiego jest to, że te ogromne stworzenia są w stanie połknąć humanoidalną istotę za jednym zamachem - wystawiając swoją potencjalną zdobycz na batalię, w której musi zmierzyć się z przenikliwym zimnem, parzącym gorącem i palącym kwasem, w krótkich odstępach czasu.

Chociaż jego fizyczna forma jest niezwykła, remorhaz jest tylko (i aż) przebiegłym i bezwzględnym drapieżnikiem. Może zostać udomowiony przez potężnych mieszkańców lodowych krain, takich jak lodowe olbrzymy i służyć im jako monstrualny wierzchowiec bojowy - pod warunkiem, że będzie dobrze odżywiony.

Istnieją trzy rodzaje remorhazów, które można wykorzystać, aby odpowiednio doskalować niniejsze spotkanie do sił drużyny: remorhaz (darmowy z Basic Rules, SW 11), młody remorhaz (z Księgi Potworów, SW 5) lub pomniejszy remorhaz* (reduced-threat remorhaz, alternatywna opcja skalowania stworzeń zaprezentowana w przygodzie Dead in Thay, która może okazać się użyteczna na potrzeby tego spotkania).

* pomniejszy potwór (reduced-threat) słabsza wersja zwykłego stworzenia. Pomniejsze potwory mają połowę Punktów Wytrzymałości (PW) bazowego stworzenia, a ich wszystkie wartości premii do testów ataku, cech, rzutów obronnych oraz stopnia trudności (ST) rzutów obronnych przeciwko ich atakom/czarom/zdolnościom specjalnym są obniżone o 2. Jeśli bazowe stworzenie jest ma rozmiar większy niż Duży, jego rozmiar zostaje ustalony na Duży. Niektóre z pomniejszych potworzy mogą (powinny) mieć zmienione lub usunięte pewne ze specyficznych zdolności. Ilość doświadczenia za pokonanie pomniejszego potwora została zmniejszona o połowę w stosunku do bazowego stworzenia.

 

Bojowe spotkanie: Przyczajone Remorhazy

Spotkanie rozpoczyna się gdy postacie podróżują poprzez lodowe pustkowia. Jeśli rozgrywasz gotową kampanie, wykorzystaj je jako gotowe spotkanie losowe (podobnie, jak te, które zostały zaprezentowane poniżej), które możesz użyć zamiast losowania losowego spotkania. Aby rozpocząć spotkanie przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Wiatr szarpie waszymi zimowymi ubraniami, brutalnie przeszywa każdą niewielką część nieosłoniętej skóry, jaką napotyka. Brodzicie w śniegu, trzęsąc z zimna ramionami, gdy nagle zaspa przed Wami eksploduje ulewą twardych jak skałą lodowych brył. Długie, gibkie stworzenie wyskakuje z krateru i rzuca się na jednego z Was!

Tą istotą jest ukrywający się w zaspie młody remorhaz, który liczy na łatwą zdobycz, podczas gdy jego rodzice są z dala od niego. Drugi młody remorhaz czai się w innej zaspie, szykując się do ataku, gdy jego rodzeństwo rozproszyło uwagę ofiary. Na szczęście postacie są wystarczająco wyszkolone, aby sprawić, by pożałował swojej decyzji. Ten remorhaz jest głodny, ale nie jest samobójcą walczącym do upadłego - zagrzebie się w śniegu i ucieknie, jeśli ilość jego maksymalnych PW zostanie zredukowana do połowy lub gdy drugi z nich zostanie zabity.

Zaskoczenie. Ukryty młody remorhaz czai się na ofiarę. Każda z postaci o pasywnej Mądrości (Percepcja) wynoszącej 10 lub mniej jest zaskoczona obecnością młodego remorhaza w zaspie. Podobnie, drugi młody remorhaz przygotował zasadzkę. Podczas pierwszej tury walki postacie z pasywną Mądrością (Percepcja) wynoszącą 16 lub więcej są w stanie dostrzec drugą zaspę podobną do pierwszej, w której była ukryta bestia.

 

Skalowanie spotkania

Niniejsze spotkanie zostało zaprojektowane, tak, aby sprawdzić bojowe umiejętności drużyny na 5. poziomie doświadczenia. Jednakże poniższe wskazówki pomogą ustalić poziom trudności tego spotkania tak, aby było ono trudniejsze lub prostsze, aby odpowiednio pasowało do silniejszej lub słabszej drużyny. Możesz wykorzystać D&D Beyond Encounter Builder, aby dostosować te sugestie do siły swojej drużyny.

Spróbuj poeksperymentować z dwoma poniższymi wariantami tego spotkania.

 

Dziecko i rodzice

To spotkanie jest odpowiednie dla drużyny złożonej z 11. poziomowych postaci.

W tej wersji spotkania, jeden młody remorhaz jest obserwowany przez swoich rodziców, parę pomniejszych remorhazów. Rodzice ukrywają się w zaspach oddalonych o 60 stóp i ryją w kierunku drużyny, gdy rozpocznie się walka. Postacie o pasywnej Mądrości (Percepcja) wynoszącej 16 lub więcej dostrzegą zbliżające się dorosłe osobniki.

Te stworzenia również uciekną, gdy ilości ich PW zostanie zredukowana do połowy. Niemniej, jeśli ich dziecko zostanie zabite, rodzice będą walczyć aż do ostatniej kropli krwi.

 

Łowy lodowych olbrzymów

To spotkanie jest odpowiednie dla drużyny złożonej z 15. poziomowych postaci.

W tej wersji spotkania, w zaspie schował się remorhaz, a za skalistym, pokrytym śniegiem wzgórzem, 60 stóp dalej kryje się para lodowych olbrzymów (SW 8 każdy) - łowców niewolników, którzy wyruszyli na polowanie. Wykorzystują remorhaza jako łowną bestię, której zadaniem jest znalezienie zdobyczy - do zjedzenia lub zniewolenia.

Remorhaz jest wyszkolony, tak aby walczyć do upadłego, ale lodowe olbrzymy uciekną, jeśli ilość ich maksymalnych PW zostanie zredukowana o połowę. Niemniej podczas odwrotu ciskają głazami w przeciwników. 

 

Oryginalny tekst (ang.) 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?