Na początku roku tworząc wpis o Młocie na czarownice przy okazji dokopałem się do Techmistrza (Techsmith), klasy prestiżowej dla wyznawców Pana Wszystkich Kowali, Gonda, która pojawiła się w podręczniku Wyznania i panteony dedykowanym dla graczy D&D 3,5e. Głównym ośrodkiem kultu tego bóstwa było miasto Illul na wyspie Lantan.
Z uwagi na możliwość stworzenia przez Techmistrza własnego mechanicznego towarzysza − Gondzika (Gondsman) − uznałem, że warto byłoby spróbować przekonwertować tę klasę do D&D 5e. Bieżąca edycja Dungeons & Dragons nie przewiduje (oficjalnie) klas prestiżowych, więc stworzyłem podklasy: Boskiego Kowala dla Kleryka oraz Mistycznego Konstruktora dla Maga. Zobaczcie sami co z tego wyszło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
***
Przy okazji chciałbym poinformować, że blog Ku Przygodzie 5e! obchodzi dziś swój roczek. Dziękuję wszystkim czytelnikom za zainteresowanie oraz komentarze. Mam nadzieję, że treści opublikowane na blogu sprawdziły się podczas waszych sesji i przeżyliście dzięki nim niezapomniane przygody. Pozdrawiam :)
I. Boski Kowal
1. poziom
Dodatkowe biegłości. Boski Kowal uzyskuje biegłość w ciężkim pancerzu, młocie bojowym i młocie dwuręcznym (maul) oraz narzędziach kowala.
Czary z domeny kowalstwa (forge):
Poziom Kleryka |
Zaklęcia |
1. poziom |
Identyfikacja (identify) Palące ugodzenie (searing smite) |
3. poziom |
Rozgrzanie metalu (heat metal) Magiczna broń (magic weapon) |
5. poziom |
Broń żywiołu (elemental weapon) Ochrona przed energią (protection from energy) |
7. poziom |
Produkcja (fabricate) Ściana ognia (wall of fire) |
9. poziom |
Animowanie przedmiotów (animate objects) Cieniste formowanie (creation) |
2. poziom
Boski kreator. Boski Kowal może stworzyć Gondzika (zobacz opis poniżej), którego statystyki i zdolności zmieniają się wraz z rozwojem postaci.
Akt wiary: Odpędzanie konstruktów. Boski Kowal może odpędzać wrogie konstrukty, tak samo jak nieumarłych. Natomiast od 5. poziomu może również w ten sposób niszczyć wrogie konstrukty.
6. poziom
Ekspertyza. Boski Kowal uzyskuje podwójną premię z biegłości w testach narzędzi kowala oraz dwóch umiejętności, w których Boski Kowal ma biegłość.
Komunikacja z konstruktami. Boski Kowal może komunikować się telepatycznie z konstruktami znajdującymi się w promieniu 60 stóp (18 m / 12 pól).
8. poziom
Luźna śruba. Boski Kowal wie jak ignorować mocne strony konstruktów. Obrażenia zadane przez jego ataki i zaklęcia ignorują odporności konstruktów.
Dzielenie czarów (spell sharing) z Gondzikiem. Boski Kowal, który nosi amulet Gondzika może przechowywać jedno zaklęcie 4. lub niższego poziomu wewnątrz Gondzika. Aby to zadziałało musi rzucić na swojego Gondzika. Zaklęcie nie ma wpływu na Gondzika, jest tylko w nim przechowywane. Na rozkaz Boskiego Kowala lub w sytuacji zaprogramowanej przez niego Gondzik rzuca przechowywane zaklęcie tak jakby uczynił to Boski Kowal. Wykorzystanie zaklęcia nie wymaga komponentów. Gdy zaklęcie zostanie użyte lub gdy Boski Kowal umieści nowe, poprzednie przepada.
Broń palna. Boski Kowal uzyskuje biegłość w pistolecie i muszkiecie (zobacz opis w Przewodniku Mistrza Podziemi). Ponadto może tworzyć granaty (zadają 2k8 obrażeń od ognia w promieniu 10 stóp / 3 m / 2 pól; mają zasięg 60 stóp / 18 m / 12 pól; koszt stworzenia wynosi 50 sz i wymaga 1 h pracy).
17. poziom
Pogromca konstruktów. Boski Kowal:
- uzyskuje ułatwienie do testów ataków, których celem jest konstrukt.
- niszczy automatycznie konstrukty, które trafi krytycznie,
- konstrukty mają utrudnienie w rzutach obronnych przeciwko atakom i zaklęciom Boskiego Kowala.
II. Mistyczny Konstruktor
2. poziom
Mistyczny kreator. Mistyczny Konstruktor może stworzyć Gondzika (zobacz opis poniżej), którego statystyki i zdolności zmieniają się wraz z rozwojem postaci.
Dodatkowe biegłości. Mistyczny Konstruktor uzyskuje biegłość w lekkim młocie, młocie bojowym i narzędziach kowala.
6. poziom
Ekspertyza. Mistyczny Konstruktor uzyskuje podwójną premię z biegłości w testach narzędzi kowala oraz dwóch umiejętności, w których Mistyczny Konstruktor ma biegłość.
Komunikacja z konstruktami. Mistyczny Konstruktor może komunikować się telepatycznie z konstruktami znajdującymi się w promieniu 60 stóp (18 m / 12 pól).
10. poziom
Luźna śruba. Mistyczny Konstruktor wie jak ignorować mocne strony konstruktów. Obrażenia zadane przez jego ataki i zaklęcia ignorują odporności konstruktów.
Pirotechnika. Mistyczny Konstruktor uzyskuje biegłość w pistolecie (zobacz opis w Przewodniku Mistrza Podziemi) i może konstruować bomby. Mistyczny Konstruktor może zdetonować ją zdalnie, siłą własnej woli, jeśli znajduje się w odległości do 1 km od niej. Bomba zadaje 10k10 obrażeń od ognia w promieniu 30 stóp (9 m / 6 pól). Koszt stworzenia wynosi 1.000 sz i wymaga 8 h pracy.
Dzielenie czarów (spell sharing) z Gondzikiem. Mistyczny Konstruktor, który nosi amulet Gondzika może przechowywać jedno zaklęcie 4. lub niższego poziomu w Gondzik. Aby to zadziałało musi rzucić zaklęcie na Gondzika. Zaklęcie nie ma wpływu na Gondzika, jest w nim tylko przechowywane. Na rozkaz Mistycznego Konstruktora lub w sytuacji zaprogramowanej przez niego Gondzik rzuca przechowywane zaklęcie, tak jakby uczynił to Mistyczny Konstruktor. Wykorzystanie zaklęcia nie wymaga komponentów. Gdy zaklęcie zostanie użyte lub gdy Mistyczny Konstruktor umieści nowe, poprzednie przepada.
14. poziom
Pogromca konstruktów: Mistyczny Konstruktor:
- uzyskuje ułatwienie do testów ataków, których celem jest konstrukt,
- uzyskuje trafienie krytyczne w teście ataku przeciwko konstruktom, jeśli na kości wypadnie naturalna 19 (o ile naturalna 19 na kości zapewnia trafienie celu),
- konstrukty mają utrudnienie w rzutach obronnych przeciwko atakom i zaklęciom Mistycznego Konstruktor.
III. Gondzik
Gondzik korzysta ze statystyk Tarczownika (Shield Guardian; SW 7) z następującymi różnicami:
- ilość kości życia (1k10) Gondzika odpowiada ilość kości życia jego stwórcy (tj. Boskiego Kowala lub Mistycznego Konstruktora ).
- Gondzik korzysta z premii z biegłości takiej samej jak jego stwórca.
2. poziom: komunikacja telepatyczna w zasięgu 60 stóp (18 m 12 pól).
4. poziom: zwiększenie cechy (+1); maksymalna wartość cech nie może przekroczyć 20.
5. poziom: uzyskuje możliwość wielokrotnego ataku (multiattack; 2 ataki).
6. pozom: uzyskuje widzenie w ciemności (darkvision) w zasięgu 60 stóp (18 m / 12 pól).
7. poziom: reakcja Tarcza zapewnia + 3 do KP.
8. poziom: zwiększenie cechy (+1); maksymalna wartość cech nie może przekroczyć 20).
9. poziom: komunikacja telepatyczna zwiększa zasięg do 120 stóp (36 m / 24 pola).
10. poziom: Gondzik uzyskuje dodatkowe +1 do KP (naturalny pancerz).
11. poziom: uzyskuje ulepszoną wersję wielokrotnego ataku (multiattack; 3 ataki).
12. poziom zwiększenie cechy (+1); maksymalna wartość cech nie może przekroczyć 20.
13. poziom: reakcja Tarcza zapewnia + 4 do KP.
15. poziom: Gondzik uzyskuje dodatkowe +1 do KP (naturalny pancerz).
16. poziom: zwiększenie cechy (+1); maksymalna wartość cech nie może przekroczyć 20.
18. poziom: reakcja Tarcza zapewnia + 5 do KP, Gondzik uzyskuje dodatkowe +1 do KP (naturalny pancerz).
19. poziom: zwiększenie cechy (+1); maksymalna wartość cech nie może przekroczyć 20.
20. poziom: uzyskuje jeszcze bardziej ulepszoną wersję wielokrotnego ataku (multiattack; 4 ataki).
Natomiast jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat Gonda i jego wyznawców, zapraszam do obejrzenia nagrania ekipy To ja go tne!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?