wtorek, 2 marca 2021

Dwuząb Panicznego Strachu

Dwuząb Panicznego Strachu

Sheogorath znany też jako Książę Obłędu, Pan Nibyrzeczy, Król Drżących Wysp, Obłąkany Bóg – daedryczny książę, którego sferą oddziaływań jest szaleństwo. Jego płaszczyzną w Otchłani są Drżące Wyspy, gdzie uwięzione dusze na zawsze tracą rozum, choć mogą one tam trafić tylko za jego przyzwoleniem. Właśnie pewnego dnia do jego dominium pewnego dnia dotarł, wówczas jeszcze poczytalny Halaster (nie-sławny czarodziej z Podgórza w Waterdeep, jeśli ktoś miałby wątpliwości). Zaintrygowany Sheogorath ugościł go po królewsku i na odchodne obdarował kilkoma "przydatnymi" przedmiotami. Jednym z nich był Dwuząb Panicznego Strachu, znany również jako Widelec Przerażenia.

 

Dwuząb Panicznego Strachu (Widelec Przerażenia)

(wymaga zestrojenia, przeklęta, legendarna)

Biegłość: broń prosta.

Obrażenia: 1 obrażenie kłute (przy trafieniu broń zawsze zadaje 1 obrażenie kłute bez względu na wrażliwości, odporności i niewrażliwości celu).

Właściwości: finezyjny (finnese), lekki (light).

Magiczne:

  • postać zestrojona z Widelcem nie może korzystać z innej broni w walce zamiast Widelca.
  • postać zestrojona z Widelcem nie może rzucać zaklęć (magii wrodzonej, wyuczonych komórek czarów, ani nawet ze zwojów i magicznych przedmiotów: zwoje się wypalają, a magiczne przedmioty zużywają ładunki bez efektu).
  • postać zestrojona z Widelcem uzyskuje ułatwienie w rzutach obronnych przeciwko czarom i efektom magicznym.
  • jeżeli postać zestrojona z Widelcem zostanie celem zaklęcia o pozytywnych (dla niej) efektach, musi on wykonać rzut obronny* i odnieść sukces, aby czar zadziałał (w przypadku krytycznego sukcesu czar automatycznie zadziała w najbardziej efektywny sposób, np. wyleczy maksymalną ilość punktów wytrzymałości).
  • cel trafiony krytycznie musi wykonać rzut obronny*. W przypadku krytycznej porażki cel natychmiast ginie i nie może zostać w żaden sposób przywrócony do życia (włączając w to zaklęcia 9. kręgu). W przypadku porażki cel natychmiast ginie, ale może zostać przywrócony do życia. W przypadku sukcesu cel otrzymuje tylko 1 obrażenie, a w przypadku krytycznego sukcesu cel staje się odporny na wszelkie obrażenia, za wyjątkiem  tych zadanych Widelcem. Efekt niewrażliwości na obrażenia trwa do czasu kolejnego trafienia Widelcem. 

* Rzut obronny, o którym mowa powyżej przebiega następująco: Rzuć 1k20 i ustal efekt: wylosowanie liczby nieparzystej to sukces, a naturalna 1 oznacza krytyczny sukces. Z kolei wylosowanie liczby parzysta to porażka, a naturalna 20 to krytyczna porażka.

Odstrojenie. Widelec jest przeklętym przedmiotem konsumującym magiczną moc, dlatego nie da się pozbyć go za o pomocą magii. Posiadacz Widelca, która chce się pozbyć tej ekscentrycznej broni musi... wytrzymać 7-dniowy post, podczas którego nie może ani jeść, ani pić. Po zakończeniu 2 dnia postu postać musi wykonać rzut obronny na Kondycje o ST 10. W przypadku porażki postać uzyska poziom wyczerpania. Każdego kolejnego dnia ST rzutu obronnego rośnie o 2 (tj.: 12, 14, 16, 18 i 20 dnia siódmego).

Pomysł na wykorzystanie: Poszukiwania Dużej Głowy. Niegdyś Widelec był w posiadaniu Dużej Głowy, szalonego jaszczuroczłeka pustelnika zamieszkującego chatkę na małej wyspie na odludziu, który zajmował się zbieraniem sztućców. Sheogorath powierzył Nerevaryjczykowi zadanie zabicia wielkiego netcha przy użyciu Widelca. Po wykonaniu zadania bohater zwrócił widelec Sheogorathowi  − przedmiot powrócił do macierzystej domeny Sheogorath, Drżących Wysp, a w ślad zanim ruszył Duża Głowa, który usłyszał dochodzący z Otchłani wzywający go zew Widelca. Pustelnik osiadł w Błogości i zgromadził mnóstwo widelców, lecz nie odnalazł tego jednego. Dlatego wyruszył w poszukiwania tego jedynego Widelca i zaczął przemierzać rozmaite sfery i uniwersa, aż trafił na jego ślad w Zapomnianych Krainach. Jeżeli drużyna posiada Widelec:

  • zaoferuje w zamian drogocenną kolekcję sztućców (o wartości ustalonej przez MG), jeśli zostanie zaatakowany przez drużynę, zniknie po pierwszym trafieniu,
  • będzie pojawiał się w najmniej odpowiednim momencie ponawiając swoją ofertę. Można wykorzystać go jako Deus ex Machinę,
  • będzie podrzucał postaciom losowe widelce wizualnie przypominające Widelec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?