Wstęp
Scenariusz niniejszej przygody został stworzony z myślą 5-osobowej drużynie na 6. lub 11. poziomie doświadczenia. Postacie nie muszą podejmować tego wyznania, lecz skutki ich pasywności będą mieć w niedalekiej przyszłości swoje niemiłe konsekwencje.
Postacie podczas wędrówki poprzez mroźne pustkowia trafia do niewielkiej osady, w której mają okazję odpocząć w cywilizowanych warunkach i uzupełnić zapasy. Jednak spokój nie trwa długo.
Poszukiwania
Pod wieczór do karczmy, w której zatrzymała się drużyna, wbiegają zrozpaczeni rodzice Johanna (8 lat) i Gretchen (6 lat), błagając o pomoc w znalezieniu dzieci, które po południu wyszły pobawić się do lasu i nie wróciły wieczorem do domu. W oddali słychać wycie wilków. Miejscowi ruszają na pomoc. To co zrobi drużyna zależy od graczy. Jeśli gracze będą się wahać, karczmarz wyprosi wszystkich gości, zamknie gospodę i powie, że otworzy dopiero gdy dzieciaki się znajdą.
Drużyna bez problemu odkryje ślady sanek prowadzące do skraju lasu, gdzie została stoczona bitwa... na śnieżki. Dalej ślady sanek poprowadzą w głąb kniei. Na małej leśnej polance drużyna dostrzeże ślady aniołków na śniegu odpowiadające wielkości kilkuletniego dziecka, a kawałek dalej, na skraju polanki stoi bałwan. W pobliżu bałwana postacie dostrzegają ślady butów należących dorosłej humanoidalnej istoty. Następnie ślady dzieci i istoty prowadzą w głąb lasu. Po drodze dzieci zostawiły sanki. Zgubiły również lalkę i misia. Następnie wszystkie trzy stworzenia wyszły na otwarty teren pokryty głębokim śniegiem.
Aby kontynuować poszukiwania dzieci na otwartym terenie drużyna musi wykonać grupowy test Mądrość (Sztuka przetrwania) o ST 14.
Sukces. W przypadku sukcesu drużyna odnajduje przestraszone i zmarznięte dzieci w przeciągu 1 godziny. Dzieci mają 3. poziom wyczerpania.
Porażka. W przypadku porażki drużyna potrzebuje 3 godzin do znalezienia nieprzytomnych i przemarzniętych dzieci. Dzieci mają 5 poziom wyczerpania i należy niezwłocznie rozgrzać je, aby nie umarły z wyziębienia. Dodatkowo zrobiło się zupełnie ciemno i zaczyna prószyć drobny śnieg, wobec czego widoczność jest ograniczona (lightely obscured).
Gdy postacie zajmują się dziećmi, do drużyny podkrada się grupa yeti: 4 x yeti (SW 3) lub 3 x yeti + 1 x ohydny yeti / abominable yeti (SW 9). Aby je zauważyć należy wykonać udany test Mądrości (Percepcja) o ST 18 (lub 19). W przypadku porażki yeti uzyskają rundę z zaskoczenia.
Taktyka
Yeti będą próbowały okrążyć drużynę i dzieci, atakując ze wszystkich stron. Jedna z bestii będzie usiłowała porwać dzieci, ale nie będą ich atakować. Dzieci są zbyt przerażone, aby podejmować jakiekolwiek akcje.
Pole walki jest trudnym terenem z powodu śnieżnych zasp, ale yeti są przystosowane do poruszania po zaspach, więc poruszają się z normalną prędkością.
Po walce
Jeśli drużynie uda się pokonać yeti i uratować dzieci, postacie będą mogły się dowiedzieć, że dzieci z polanki wywabiła ładna pani ze śnieżną gwiazdką, która dała im cukierki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdy wraz z dziećmi pojawiła się na otwartym terenie − przemieniła się w czarnego ptaka (wronę?) i odleciała, a przestraszone dzieci nie potrafiły znaleźć drogi do domu, bo zgubiły się w tundrze.
Postać o wysokiej pasywnej Mądrości (Intuicja) może domyślić się, że dzieci zostały celowo wyprowadzone w tundrę. Tylko przez kogo i po co?
Nagroda
Od wdzięcznych rodziców każda z postaci otrzyma po 3 pierniki. Zjedzenie jednego piernika sprawia, że postać nie czuje głodu przez resztę dnia oraz uzyskuje 5 tymczasowych punktów wytrzymałości i ułatwienie w rzutach obronnych przeciwko efektom wyczerpania wynikającym z zimna (do czasu zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku). Jeżeli gracze poproszą, to otrzymają przepis na te pierniki.
Dodatkowo mieszkańcy mogą uszyć z futer yeti ciepłe płaszcze, które będą zapewniały ułatwienia na rzuty obronne przeciwko efektom wyczerpania wynikającym z zimna.
Skutki pasywności
Jeśli drużyna nie zdecyduje się pomoc w poszukiwaniach zaginionych dzieci:
- dzieci zostaną pożarte przez yeti. Ich duchy będą nawiedzać okolice i terroryzować mieszkańców swoim przerażającym widokiem. Poza tym będą przejmować kontrolę nad losowymi osobami, aby opowiedzieć mrożącą krew w żyłach historię o tym, co je spotkało i wyrazić swoje rozgoryczenie faktem, że nikt im nie pomógł. Odnalezienie szczątek dzieci i urządzenie im godnego pochówku powinno rozwiązać problem, ale być może konieczne będzie również dopadniecie bestii, które zamordowały dzieci, jak i... tego kto wystawił im je jak na tacy.
- przy najbliższej okazji wpadną w zasadzkę yeti. Jeśli zdołają je pokonać postacie znajdą fragmenty odzieży i drobne przedmioty należące do dzieci, które rozszarpały na strzępy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?