piątek, 27 listopada 2020

Ojcowizna

Oto magiczny drewniany drąg Zena val Lenciaka, który był prostym chłopem i prowadził gospodarstwo z dziada pradziada.

Zajmowanie się zwierzętami, w przeciwieństwie do jego przodków, pochłonęło go bez reszty, dlatego nie miał czasu na założenie rodziny i lepiej dogadywał się z swoimi krówkami niż innymi ludźmi.

Jednak pewnego dnia ujrzał Cristin – siostrę lokalnego kanonika i jego konar zapłonął ( ͡° ͜ʖ ͡°) Aby zaimponować swej wybrance serca postanowił zawrzeć niekorzystną umowę i odkupić od miejscowego Janusza biznesu gospodę, w której pracowała jego luba. Gdy zorientował się, że został wyprowadzony w pole przez pracującą dla Janusza siostrę innego miejscowego kapłana, Viconię i miał stracić swą ojcowiznę, w której Janusz planował otworzyć burdel, postanowił puścić z dymem swój majątek, aby uniknąć pohańbienia swego dziedzictwa. Wszystko wskazywało, że Zen resztę swych dni spędzi w ciemnym lochu, lecz z pomocą Viconii, udało się mu uniknąć konsekwencji, podobnie jak pewnemu słynnemu błaznowi, który rozjechał powozem staruszkę przechodzącą przez ulicę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Późniejsze losy Zena były burzliwe. Jego ukochana okazała się obłąkaną wariatką, która puściła się z krasnoludem-włóczęgą, Yoorą. W międzyczasie wydało się, że Zen miał córkę z miejscową cichodajką (niektórzy sugerują, że miał jeszcze jedno dziecko z wdową, która jak się później okazało, że nie była wcale wdową), więc jego małżeństwo legło w gruzach. Jednak mimo przeciwności losu, gdy wydawało się, że już najgorsze ma za sobą, Zen nieświadomie wyciął święte dęby, za co nałożono na niego drakońską grzywnę. Na domiar złego jego długi wykupił Janusz, który w ramach zemsty nakazał mu codziennie rano przychodzić do swej posiadłości z kanką mleka, której zawartość ostentacyjnie wylewał na oczach sfrustrowanego chłopa i swej służby. Na pocieszenie została już tylko ojcowizna...

 

Ojcowizna

(rzadki, wymaga zestrojenia)

Biegłość: broń prosta (drąg)

Obrażenia: 1k6+1 (+3) (obuchowe)

Właściwości: Półtoraręczna (1k8+1 (+3))

Magiczne:

Umagicznienie +1. Zapewnia premie +1 do testów ataku i obrażeń.

Pogromca bestii. Po zestrojeniu Ojcowizna jest traktowana jako broń zapewniająca premie +3 do testów ataku i obrażeń podczas walki z bestiami (beast). Ponadto właściciel uzyskuje ułatwienie do rzutów obronnych przeciw atakom bestii (beast).

Rozumienie zwierząt. Po zestrojeniu 1 raz dziennie pozwala rzucić zaklęcie rozmowa ze zwierzętami (speak with animals). Zużyta magiczna moc przedmiotu regeneruje się o świcie następnego dnia. Ponadto właściciel uzyskuje ułatwienie w testach Mądrości (Opieka nad zwierzętami).

Samotnik. Po zestrojeniu właściciel ma utrudnienie do rzutów obronnych na Mądrość i testów Mądrości (Intuicja) wobec humanoidów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?