piątek, 20 listopada 2020

Zakuta pała – gnomia zguba

Potężny magiczny młot bojowy, który może zwrócić się przeciwko swemu właścicielowi.

Gnom Tosiek od dzieciństwa marzył o tym, aby podobnie jak starszy syn ciotecznego młodszego brata matki, zostać elitarnym krasnoludzkim obrońcą. Jednak problemem było to, że delikatnie mówiąc, nie miał ku temu zbytnich predyspozycji. Co prawda część braków nadrabiał ogromnym zapałem, ale w ten sposób nie da się zastąpić fizycznej krzepy. Dlatego Tosiek wpadł na pomysł, że stworzy magiczny oręż, który pozwoli mu, na przekór wszystkiemu i wszystkim, siać postrach i spustoszenie na polu bitwy. Długie i kosztowne prace wymagające sporej kreatywności zaowocowały powstaniem magicznego młota bojowego, który ułatwiał roztrzaskiwanie czerepów wrogów. Jednak jego mankamentem było to, że czasami, gdy cios wymierzony owym młotem został sparowany, broń zwracała się przeciwko osobie, która ją dzierżyła. Mimo tej niedogodności Tosiek zdołał spełnić swoje marzenie: został honorowym kransoludzkim obrońcą, na znak uznania jego zasług w heroicznej w kampanii przeciw górskim orkom. Niemniej nie brakowało takich, którzy podśmiewali się z tego, że często zdarzało się mu samemu zdzielić się w łepetynę własną bronią. Niestety, wszystko co dobre lubi się szybko kończyć. Tosiek dokonał żywota podczas samobójczej szarży na żelaznego golema. Wymierzony przez niego cios trafił i powalił konstrukt, po czym młot odbił się od jego pancerza i śmiertelnie trafił go głowę.


Zakuta pała – gnomia zguba

(bardzo rzadki)

Biegłość: Broń żołnierska (młot bojowy)

Obrażenia: 1k8+1 (obuchowe)

Właściwości: Półtoraręczny/Versatile (1k10+1)

Magiczne:

Umagicznienie +1.Broń zapewnia premię +1 do testów ataku i obrażeń.

Miażdżący krytyk. W przypadku trafienia krytycznego rzut na obrażenia zadane bronią wykonuje się nie dwukrotnie (2k8+1 lub 2k10+1), lecz czterokrotnie (4k8+1 lub 4k10+1).

Zgubny krytyk. Trafienie krytyczne z wykorzystaniem tej broni następuje przy naturalnej 19 i 20 na kości (jednak 19 na kości nie oznacza automatycznego trafienia przeciwnika). Niemniej jeżeli podczas testu ataku na kości wypadnie naturalna 1 lub 2, broń zada obrażenia osobie, która ją dzierży (jeżeli naturalna 2 na kości wystarczy do trafienia przeciwnika, wówczas obrażenia zostaną zadane zarówno osobie, która trzyma broń, jak i przeciwnikowi).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?