czwartek, 11 listopada 2021

Przewrotny kiścień

Pamiętacie gnoma Tośka, który bardzo pragnął zostać krasnoludzkim obrońcą i stworzył potężny młot bojowy, który okazał się jego zgubą? Jego brat cioteczny od strony matki, Mosiek również palił się do wojaczki i wpadł na pomysł stworzenie innego magicznego oręża  pozwalającego uzyskać mu przewagę nad przeciwnikami na polu bitwy. Otóż Mosiek zaprojektował kiścień, który umożliwił mu łatwe przewracanie wrogów. Jednak broń ta miała pewien mankament. W starciu z wyjątkowo silnym przeciwnikiem, jego oponent mógł go przewrócić. Jednak Mosiek mając to na uwadze, miał zawsze pod ręką mizerykordię. Dlatego, gdy w starciu z rubasznym dowódcą orczego regimentu widząc, że nie zdoła powalić wroga puścił kiścień i zasztyletował zaskoczonego orka, który był przekonany, że z łatwością wyprowadzi zabójczą kontrę i pozbawi gnoma łepetyny.

Wynalazek Mośka spodobał się krasnoludzkim inżynierom-konstruktom, którzy na jego bazie opracowali dwuręczny cep bojowy, który z racji swoich rozmiarów niwelował ryzyko przewrócenia walczącego nim żołnierza.

 

Przewrotny gnomi kiścień

(niespotykany)

Biegłość: Broń żołnierska (kiścień)

Obrażenia: 1k8 (obuchowe)

Magiczne:

Przewrócenie. Stworzenie trafione tą bronią musi wykonać rzut obronny na Siłę o ST (8 + premie: z Siły i biegłości atakującego) lub zostanie powalone (prone). W przypadku trafienia krytycznego stworzenie ma utrudnienie w ww. rzucie obronnym. Jednak jeśli wynik rzutu obronnego stworzenia będzie wyższy o 5 lub więcej punktów od ST rzutu obronnego, wówczas stworzenie może powalić atakującego, ale atakujący może użyć reakcji, aby puścić broń i w ten sposób uniknąć powalenia.

 

Przewrotny krasnoludzki kiścień

(rzadki)

Biegłość: Broń żołnierska (kiścień)

Obrażenia: 1k10 (obuchowe)

Właściwości: dwuręczny (two-handed)

Magiczne:

Przewrócenie. Stworzenie trafione tą bronią musi wykonać z utrudnieniem rzut obronny na Siłę o ST (8 + premie: z Siły i biegłości atakującego) lub zostanie powalone (prone). W przypadku trafienia krytycznego stworzenie automatycznie ponosi porażkę w ww. rzucie obronnym. Niemniej jeżeli wynik rzutu obronnego stworzenia będzie wyższy o 5 lub więcej punktów od ST rzutu obronnego, wówczas stworzenie może powalić atakującego, ale atakujący może użyć reakcji, aby puścić broń i w ten sposób uniknąć powalenia.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?