czwartek, 11 sierpnia 2022

Cech nosacza (archetyp Łowcy)

Niedawno z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych wydawnictwo Copernicus Corporation udostępniło elektroniczny suplement Szkoła Ślimaka do gry fabularnej Witcher RPG opisujący niekanoniczną szkołę wiedźmińską. Zainspirowało mnie to do stworzenia "dedekowego" Cechu Nosacza, ścieżki archetypu dla Łowcy, klasy która najlepiej oddaje specyfikę wiedźmińskiego fachu.

Wiedźmini z Cechu Nosacza specjalizują się w walce dwoma mieczami i z zabójczą wprawą skupiają swe ataki na upatrzonym celu. Ponadto nie są w ciemię bici i nie dadzą się naciągnąć pierwszej lepszej przekupce. Członkowie tego cechu uwielbiają cebulę i wspominanie starych dobrych czasów. Często zdarza się im romansować z wiedźmami, w związku doskonale znają ich sztuczki. Najbardziej znanym przedstawicielem tej szkoły był Janusz z Sosnowca, którego kochanką była Grażyna Promocji, zwana również Chytrą Babą z Radomia.

3. poziom

Dwa miecze na somsiada. Postać traktuje długi miecz jako broń finezyjną (finesse) i lekką (light). Jeżeli postać walczy dwoma mieczami i w swojej turze uda się jej trafić oboma ten sam cel, wówczas zadaje mu dodatkowe 1k8 obrażeń ciętych. Dodatkowe obrażenia rosną do 2k8 na 7. poziomie, 3k8 na 11. poziomie i 4k8 na 15. poziomie.

Wiedźmin nosacz

Arkaniczny nosacz. Postać może używać swojego amuletu nosacza do rzucania czarów jako arkanicznego fokusa.

Medalion nosacza

7. poziom

Zew Chytrej Baby. Jeżeli ktoś chce oszukać postać na piniądze (lub inne dobra), musi wykonać rzut obronny na Mądrość o ST (8 + premia z Mądrości + premia z biegłości). W przypadku porażki medalion nosacza zaczyna ostrzegawczo drgać.

Łooo panie wiedźmin

Cebularz. Skonsumowanie na śniadanie tego cebulowego przysmaku zapewnia postaci tymczasowe punkty wytrzymałości (PW) w liczbie odpowiadającej sumie premii z Kondycji i Biegłości (minimum 1 PW). Niestety wokół postaci roztacza się niezbyt przyjemny intensywny zapach cebuli.

11. poziom

Szybkie cięcie. Postać może skorzystać z zdolności Dodatkowy atak (Extra Attack) nie tylko do ataków długiem mieczem w głównej ręce ale również ataków długim mieczem w drugiej ręce (Off-hand Attacks). Dodatkowo postać walcząc dwoma długimi mieczami zyskuje premię +1 do KP.

Pjoter kurła! Postać może 1 raz w swojej turze wykorzystać część ruchu (3 m, 10 stóp, 2 pola) do zamieniania się miejscami ze sprzymierzeńcem znajdującym się na sąsiednim polu. Po zamianie miejscami postać nie może już kontynuować przemieszczania się.

Pjoter kurła

15. poziom

Bez litości dla somsiada. Przeciwnik, którego postać trafiła dwoma mieczami ma utrudnienie do testów ataku przeciw postaci i zawsze prowokuje okazyjny atak jeśli próbuje odstąpić od postaci.

Kiedyś to było. Postać 1 raz dziennie może powtórzyć jeden nieudany test lub rzut obronny. Zdolność odnawia się po odbyciu długiego odpoczynku.

Kiedyś to było
 
Jeżeli macie ochotę na na przygodę w nosaczowo-celubowych klimatach to zapraszam na Targi na Honeyfest. Możecie również pokusić się o stworzenie własnych przygód i jako inspirację możecie wykorzystać tę niepozorną mapę:
 
Wiedźmin III Dziki Zgon

3 komentarze:

Co sądzisz o tej notce?