Ten nietypowy łuk o dwóch cięciwach to efekt inwencji elfickiej myśli technicznej. Broń ta pojawiła się pojawiła się z Księdze broni i ekwipunku (Arms and Equipment Guide) wydanej w marcu 2003 r. (polskie wydanie: kwiecień 2004 r.) do D&D 3e. Można było korzystać z niego jak ze standardowego długiego łuk, jeśli miało się biegłość w posługiwaniu się takowym. Dopiero wykorzystanie atutu biegłość w broni egzotycznej pozwalało na oddawanie 2 strzałów na raz. Poza podwójnym łukiem przysposobionym do zasad D&D 5e, prezentuję jego magiczny odpowiednik przeznaczony dla bardów oraz specjalne zaklęcie (sztuczkę) pozwalającą zwiększyć jego efektywność. Elfie strzały gratis ;)
Elfi podwójny łuk
Obrażenia: 1k8 lub 2k8 (kłute)
Właściwości: amunicja (ammunition), ciężka (heavy), dwuręczna (two-handed),
Zasięg: 45/180 m; 150/600 stóp; 30/120 pól
Specjalne:
Podwójny strzał. Stworzenie może wykorzystać akcję dodatkową, aby wystrzelić jednocześnie dwie strzały na raz. Obie strzały muszą być wymierzone w ten sam cel i korzystają z jednego testu ataku, do którego doliczana jest kara -2 do trafienia. W przypadku trafienia premię ze Zręczności do obrażeń dolicza się tylko raz.
Cena: 75 sz
Elfi łuk harfiarza
(niespotykany, +1 rzadki, +2 bardzo rzadki, +3 legendarny, wymaga zestrojenia)
Obrażenia: 1k8, 2k8 lub 3k8 (kłute)
Właściwości: amunicja (ammunition), ciężka (heavy), dwuręczna (two-handed), zasięg (45/180 m; 150/600 stóp; 30/120 pól)
Specjalne:
Umagicznienie +1 / +2 / +3. Łuk zapewnia premię +1 / +2 / +3 do testów ataku o obrażeń.
Magiczny fokus. Po zestrojeniu z bronią stworzenie które jest bardem może wykorzystać ten łuk jako magiczny fokus przy rzucaniu czarów. Co więcej stworzenie w testach ataku i obrażeń może doliczać premię z Charyzmy zamiast premii ze Zręczności.
Podwójny strzał. Stworzenie może wykorzystać akcję dodatkową, aby wystrzelić jednocześnie dwie strzały na raz. Obie strzały muszą być wymierzone w ten sam cel i korzystają z jednego testu ataku, do którego doliczana jest kara -2 do trafienia. W przypadku trafienia premię ze Zręczności (Charyzmy) do obrażeń dolicza się tylko raz.
Potrójny strzał. Stworzenie może wykorzystać akcję dodatkową, aby wystrzelić jednocześnie trzy strzały na raz. Wszystkie strzały muszą być wymierzone w ten sam cel i korzystają z jednego testu ataku, który jest wykonywany z utrudnieniem. W przypadku trafienia premię ze Zręczności (Charyzmy) do obrażeń dolicza się tylko raz. Z tego ataku można skorzystać wyłącznie mierząc w cel znajdujący się w podstawowym zasięgu broni.
Elfie strzały
(powszechne)
Te ręcznie zdobione strzały zapewniają premię +1 do obrażeń.
Przeszywająca riposta
Uroki (Enchantment), sztuczka (cantrip)
Czas rzucania: 1
akcja
Zasięg: Na siebie
Komponenty: W, S, M (elfi łuk harfiarza)
Czas trwania: Natychmiastowy
Specjalne: Stworzenie, aby rzucić to zaklęcie musi znać język elficki.
Klasy: Bard
Podczas walki rzucasz kąśliwą uwagę w języku elfickim w kierunku stworzenia, które zaatakowało cię w poprzedniej turze i wykonujesz atak dystansowy elfickim łukiem harfiarza, którego celem jest to stworzenie. W przypadku trafienia cel otrzymuje obrażenia wynikające z trafienia bronią i dodatkowo 1k8 obrażeń psychicznych.
Na wyższych poziomach. Na 5. poziomie atak dystansowy zadaje 2k8 obrażeń psychicznych. Na 11. poziomie obrażenia rosną do 3k8, a na 17. poziomie − 4k8.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?