piątek, 29 października 2021

Wiosenna Zaraza

To spotkanie zostało przygotowane z myślą o drużynie na 3. poziomie, ale może zostać przeskalowane dla postaci na niższym lub wyższym poziomie (5., 11. lub 17. poziomie).

Motywem przewodnim tej przygody jest dziwna i potencjalnie zabójcza zaraza, na którą zachorował jeden lub więcej bohaterów. Scenariusz zakłada, że jedna lub więcej postaci znalazło się w sytuacji narażenia na zarażenie tą chorobą przed rozpoczęciem tej przygody (np. podczas wizyty na miejskim targu w celu uzupełnienia zapasów).

Gdy przygoda się rozpocznie, każda z postaci, która robiła zakupy lub oglądała jakiekolwiek przedmioty na targowisku poprzedniego dnia,  musi  w wykonać rzut obronny na Kondycję o ST 15. W przypadku porażki postać zostanie zarażona jedną z chorób opisanych w zaklęciu zaraza (contagion). 

Bez obaw, mniejsze przywrócenie (lesser restoration) może zneutralizować chorobę w mgnieniu oka. Na niższych poziomach użycie 2. poziomowego zaklęcia to spory wydatek. Na wyższych poziomach zużycie znacznej ilości komórek czarów drugiego lub wyższego poziomu, aby pozbyć się choroby u wszystkich zarażonych nadal może mieć znaczący wpływ sprawność bojową na użytkownika magii w tym spotkaniu.

Na wyższych poziomach. Jeżeli postacie są 5. lub wyższym poziomie, zwiększ ST rzutu obronnego przeciwko chorobie do 16. Jeżeli postacie są na 11. lub wyższym poziomie podwyższ ST do 19, a gdy drużyna  jest na co najmniej 17. poziomie, podnieś ST do 22.

 

Początek

Gdy postacie obudzą się w zajeździe lub własnej rezydencji, na wsi lub w mieście, przeczytaj lub sparafrazuj następujący opis:

Nad dachami okolicznych budynków pojawiają się pierwsze promienie świtającego słońca. Czujecie łamanie w kościach i dziwne drapanie z tyłu gardła. Zdajecie sobie sprawę z tego, że jesteście chorzy.

Jeśli rozegraliście wcześniej przygodę Targi na Honeyfest każda z postaci, która targowała się lub weszła w interakcję z jednym z kupców lub jego towarami musi wykonać opisany wyżej rzut obronny na Kondycję. Jeśli nie rozgrywaliście tego spotkania, wylosuj kością o ilości ścianek najbardziej zbliżonej do liczby postaci (zaokrąglaj w dół do najbliższej liczby parzystej).

Gdy postacie zdadzą sobie sprawę, że zarazili się chorobą lub zdołali zwalczyć ją przez noc, każda z postaci o pasywnej Mądrości (Percepcja) wynoszącej 10 lub więcej zauważa, że pod ich drzwi została wsunięta kartka papieru. To reklama apteki znajdującej się w mieście, która sprzedaje skuteczne na wszystko eliksiry. Aptekarz nazywa się Pjoter Panaceum (Pyotr Panacea) i ma swój sklep na miejskim rynku (lub w dzielnicy targowej).

Tak naprawdę Pjoter jest alter ego tajemnego maga zarazy, znanego jak Plugawy Ojciec (albo Brudny Stary, jeśli twoja kampania jest prowadzona z przymrużeniem oka lub uwielbiacie Clinta Eastwooda ( ͡° ͜ʖ ͡°)), który hoduje otyughy na wiejskim kompostowniku (lub kanałach miasta) i używa swojej mrocznej magii, aby rozprzestrzeniać choroby co całym mieście. Jest wyznawcą Talony, bogini chorób i trucizny, ale poza tym wykorzystuje swoje farmaceutyczne umiejętności, aby sprzedawać fałszywe leki na choroby, które roznosi. Tymczasowo łagodzą objawy, ale nie robią nic, aby uleczyć samą chorobę. Uczciwi klerycy i uzdrowiciele gardzą tym człowiekiem ze względu na jego szarlatańskie praktyki, ale zgraja biedaków i desperatów ignorują ostrzeżenia i przychodzą do niego. W wielu przypadkach leki od Pjotera są jedynymi medykamentami, a które mogą sobie pozwolić.

 

Spotkanie bojowe: Śmierć i choroba

Jeżeli postacie postanowią zweryfikować reklamę z ulotki, aptekę Pjotera, znajdą się w centrum przerażającego ataku na targowisko. Jeśli drużyna nie zdecyduje się przeprowadzić śledztwa, służący z zajazdu zacznie szaleńczo dobijać się do ich drzwi: Jesteście poszukiwaczami przygód, prawda? Rynek został zaatakowany przez przerażające monstra i psychopatycznego maga. Musicie nam pomóc!

Gdy postacie znajdą się na rynku, rozegra się następująca scena. Przeczytaj lub sparafrazuj graczom poniższe podpunkty:

  • na miejskim rynku zapanował chaos,
  • rynek jest okrągłym obszarem o średnicy 100 stóp (30 m; 20 pól) z szeroką na 20 stóp (6 m; 4 pola) główną arterią prowadzącą z północy na południe,
  • 2 tuziny niewinnych lokalnych mieszkańców uciekają w stronę głównej arterii, podczas gdy dwa razy więcej osób chorych leży/czołga się po ziemi kaszląc i wymiotując (wykorzystaj statystyki plebejusza /commoner),
  • odziany w brudnozielone szaty czarodziej noszący miedzianą maskę przedstawiającą oblicze demona, rechocze i rzuca paskudne zaklęcia, podczas gdy obrzydliwy i cuchnący ściekami potwór z mackami chwyta niewinnych i zatapia swe ogromne zębiska w ich ciałach.

Tym czarodziejem jest Pjoter, półelf mag (mage) z następującymi zmianami, które zmniejszają jego SW do 4:

  • zna tylko następujące sztuczki: plaga (infestation), trujący rozprysk (poison spray), pierwotna dzikość (primal savagery).
  • ma przygotowane tylko następujące zaklęcia:
  1. poziom: barwna kula (chromatic orb; tylko obrażenia od trucizny), promień zatrucia (ray of sickness)
  2. poziom: smocze zionięcie (dragon’s breath; tylko obrażenia od trucizny)
  3. poziom: pozór śmierci (feign death)
  4. poziom: drzwi przez wymiary (dimension door)
  5. poziom: zaraza (contagion)
  • gdy Pjoter zostanie zredukowany do 20 lub mniej PW, rzuci drzwi przez wymiary, aby uciec. Jeśli nie będzie w stanie uciec, rzuci pozór śmierci i pozwoli, aby został pojmany. Gdy się obudzi, będzie zarzekał się, że został opętany prze złego ducha, który zmusił go do tych szalonych czynów. Postać, która odniesie sukces w teście Mądrości (Intuicja) o ST 10 zorientuje się, że jest kiepskim blagierem.

Potwór z mackami to otyugh o zmniejszonym zagrożeniu (reduced-threat). Taki potwór to po prostu słabsza wersja bazowego stworzenia, która ma:

  • połowę Punktów Wytrzymałości (PW) bazowego stworzenia,
  • premie do: testów ataków, cech (umiejętności) i rzutów obronnych obniżone o 2,
  • stopień trudności (ST) rzutów obronnych przeciw jego umiejętnościom/atakom/czarom obniżony o 2.

Potwór rozumie język wspólny, ale nie mówi i doskonale wykonuje rozkazy Pjotera. Obecnie łapie niewinnych macami (bez zadawania obrażeń) i zatapia w nich swe zęby tak delikatnie jak to tylko możliwe. Zadaje tylko 1 punkt obrażeń kłutych, ale nieszczęśnik zostaje zarażony chorobą.

Ten otyugh ma następującą zmianę: gdy stworzenie zostanie trafione atakiem Ugryzienie, zamiast znalezienia się pod wpływem zaklęcia zaraz (contagion), zaraża się chorobą przenoszoną ugryzieniem otyugha. Nie ma to wpływu na jego SW.

otyugh

Na wyższych poziomach. Jeśli postacie są na co najmniej 5. poziomie otyugh jest otyughem o pełnej sile, a Pjoter jest magiem, który ma dodatkowo przygotowane wyżej wymienione zaklęcia. Jeśli postacie są na co najmniej 11. poziomie są trzy otyughi, a Pjoter ma wspólnika o imieniu Dalton Chory, który jest również magiem dysponującym takimi samymi zaklęciami co  Pjoter. Jeśli postacie mają co najmniej 17. poziom, jest pięć otyughów, a Pjoter i Dalton są arcymagami (archmage; SW 12) mającymi dodatkowo do dyspozycji wyżej wymienione zaklęcia.

 

Zakończenie

talizman zdrowia

Gdy drużyna pokona Pjotera lub pozwoli mu uciec, pojawi się straż, która pomoże w ewakuacji chorych. Postacie mają wolną rękę w poszukiwaniach psychopaty − lub jeżeli go schwytali i zdemaskowali, straż doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że ta osoba to Pjoter, w związku z czym postacie mogą przeszukać jego sklep i znaleźć wskazówki, które pomogą powiązać jego osobę z plugawym kultem Talony. Być może, że na miejscu drużyna odkryje, że Pjoter próbował, albo co gorsza wezwał Ostrego Cienia Mgły, demona roznoszącego niezwykle niebezpieczną zarazę.

Jeżeli postać jest wystarczająco odważna, może rozciąć otyugh i przeszukać jego cuchnące wnętrzności. W jego jelicie grubym znajdą talizman zdrowia (periapt of health).

Na wyższych poziomach. Jeśli postacie mają co najmniej 11. poziom przy zwłokach Pjotera i Daltona znajdą mikstura witalności (potion of vitality). Natomiast jeśli są na co najmniej 17. poziomie Pjoter będzie miał również berło czujności (rod of alertness).

Oryginalny tekst (ang.)

Pjoter

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej notce?