Na początku tego roku opublikowałem notkę o Krasnoludzkich Kuszach, natomiast tym razem na tapet trafił jeden z najbardziej ikonicznych (obok młotów) przedmiotów produkowanych przez krasnoludzkich rzemieślników: zbroja płytowa.
Te specyficzne pancerze można napotkać praktycznie wyłącznie na terenie krasnoludzkich królestw. Są wykonane z cienkich, lecz wyjątkowo wytrzymałych ciężkich płytek ze specjalnie obrobionego kamienia przypominającego granit. Kamienna zbroja jest niezwykle ciężka i zazwyczaj pełni rolę reprezentacyjną jako galowe umundurowanie Krasnoludzkich Obrońców. Chociaż zapewnia bardzo dobrą ochronę, mocno ogranicza swobodę ruchów i wymaga znacznie większej krzepy niż standardowa zbroja płytowa. Uzupełnieniem tego pancerza są specjalne granitowe rękawice.
Kamienna krasnoludzka zbroja pierwotnie pojawiła się z Księdze broni i ekwipunku (Arms and Equipment Guide) wydanej w marcu 2003 r. (polskie wydanie: kwiecień 2004 r.) do D&D 3e. Z kolei w D&D 4e kamiennej zbroi nie było. Niemniej w Podręczniku Gracza, wśród magicznych przedmiotów pojawiła krasnoludzka zbroja jako pancerz (kolczuga, łuskowy, płytowy) zapewniający premię do testów Wytrzymałości (jedna z defensyw, obok KP, Refleksu i Woli) oraz pozwalała raz dziennie odzyskiwać punkty wytrzymałość (PW) tak jakby stworzenie użyło przypływu sił (healing surge). Natomiast w bieżącej edycji w Przewodnika Mistrza Podziemi można znaleźć bardzo rzadką Krasnoludzką Zbroję Płytową dającą 20 KP oraz dodatkowo pozywającą w ramach akcji reakcji zmniejszyć o 3 m (10 stóp; 2 pola) wymuszony ruch.
Kamienna krasnoludzka zbroja płytowa
(ciężki pancerz, rzadka)
Klasa Pancerza: 18
Skradanie: utrudnienie (zawsze)
Wymagana minimalna Siła: 17
Specjalne:
- bazowa szybkość stworzenia zostaje zredukowana o 1,5 m (5 stóp; 1 pole),
- zapewnia utrudnienie w rzutach obronnych na Zręczność,
- zapewnia ułatwienie w rzutach obronnych przeciwko efektowi powalenia i wymuszonego ruchu,
- zmniejsza o 1,5 m (5 stóp; 1 pole) efekt wymuszonego ruchu,
- zapewnia redukcję obrażeń ciętych, kłutych lub obuchowych zadawanych niemagicznymi atakami o 3 (lub alternatywnie: zapewnia odporność na obrażenia cięte, kłute lub obuchowe zadawane niemagicznymi atakami). Efekt nie kumuluje się z atutem Mistrz Ciężkiego Pancerza.
Granitowe rękawice
(ciężki pancerz, rzadkie)
Obrażenia: 1k4 (obuchowe)
Specjalne: Stworzenie trafione krytycznie granitowymi rękawicami musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ST wynoszącym 8 + ilość otrzymanych obrażeń lub zostanie ogłuszona (stunned) do końca następnej tury atakującego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?