Smoczy sztylet
(legendarny, wymaga zestrojenia)
W pradawnych ruinach krasnoludzkich laboratoriów lub kuźni można czasem natknąć się na zapiski o legendarnych strażnikach, którzy przybyli z innego świata, aby powstrzymać przebudzoną wiedźmę i którzy potrafili przyzywać magiczne mechaniczne bestie. Największe zainteresowanie wzbudził zielony strażnik, który za pomocą sztyletu-fletu przywoływał z morskich głębin niszczycielską smoczą bestię, którą on sam z trudem był w stanie okiełznać. Z dalszych zapisków wynika, że zanim strażnicy uporali się z zagrożeniem ze strony wiedźmy, zielony strażnik przeistoczył się w białego, a jego magiczny sztylet zaginął w ferworze walki i po dziś dzień jest przedmiotem poszukiwań łowców przygód.
Biegłość: broń prosta (sztylet)
Obrażenia: 1k4 (kłute)
Właściwości: finezyjny (finnese), lekki (light)
Magiczne:
Umagicznienie +1. Sztylet zapewnia premię +1 do testów ataku i obrażeń.
Smocze słowo. Postać zestrojona ze sztyletem uzyskuje znajomość języka smoczego.
Magiczny fokus. Bard może używać sztyletu jako magicznego fokusu (flet) do rzucania czarów barda.
Wezwanie Smokozorda. W zależności od poziomu, właściciel sztyletu może przyzwać na 1 godzinę mechaniczną bestię, która przyjmuje charakter przyzywającego stworzenia (postaci) i korzysta ze statystyk zielonego smoka (poza tym, że nie jest smokiem, lecz konstruktem, w związku z czym nie musi oddychać, jeść, pić i spać):
- pisklę zielonego smoka (właściciel poziomu 1-5, przyzwanie raz na dekadzień/tydzień),
- młody zielony smok (właściciel poziomu 6-11; przyzwanie raz na miesiąc),
- dorosły zielony smok (poziom 12-16; przyzwanie raz na rok),
- starożytny zielony smok (właściciel powyżej 16. poziomu; przyzwanie raz na 100 lat).
Regeneracja mocy. Jeśli stworzenie (postać) 12. poziomu po przyzwaniu mechanicznej bestii o statystykach dorosłego zielonego smoka podaruje sztylet stworzeniu (postaci) 1. poziomu, nowy właściciel, aby przyzwać bestię będzie musiał odczekać rok.
Zbuntowana bestia (opcjonalnie). Za każdym razem, gdy właściciel przywołuje mechaniczną bestię musi wykonać rzut 1k20 lub 1k100 (w zależności od Mistrza Gry). Jeśli na kości wypadnie naturalna 1, mechaniczna bestia obróci się przeciwko przyzywającemu i jego towarzyszom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?