Archetyp dla Łotra preferującego walkę dystansową zamiast bezpośrednich konfrontacji.
3. poziom
Dodatkowa biegłość
Postać uzyskuje biegłość w długim łuku lub ciężkiej
kuszy (do wyboru*).
Styl walki
Postać uzyskuje specjalizację w stylu walki
Strzelectwo (+2 do testów ataku bronią dystansową).
Zasadzka
Postać uzyskuje następujące korzyści:
- ułatwienie w testach Inicjatywy,
- ruch prowokuje ataków okazyjnych od stworzeń, które nie przeprowadziły swojej tury w walce,
- trafienia w zaskoczone stworzenia są trafieniami krytycznymi.
9. poziom
Szybki strzał
Jeśli postać trafi atakiem bronią dystansową może
wykorzystać akcję dodatkową do oddania kolejnego strzału tą bronią. Postać
może skorzystać z tej zdolności tyle razy ile wynosi jej premia z biegłości i odzyskuje
wszystkie wykorzystane użycia po zakończeniu krótkiego lub długiego odpoczynku.
Szybkie wycelowanie
Postać może skorzystać ze zdolności Wycelowanie (Steady Aim**) przed wykonaniem ataku
bronią dystansową bez konieczności rezygnowania z ruchu.
13. poziom
Okaleczający strzał
Jeśli postać skorzysta z Wycelowania (Steady Aim), trafi atakiem bronią dystansową i zada ukradkowy atak, cel musi wykonać rzut obronny na Kondycję (ST 8 + premia z
biegłości + premia ze Zręczności) lub będzie miał utrudnienie do testów ataku,
testów Siły i Zręczności oraz rzutów obronnych na
Kondycję. Cel może powtórzyć nieudany rzut obronny na koniec swojej tury. Dodatkowo efekt
kończy się gdy cel zostanie opatrzony, co wymaga sukcesu w teście Mądrości
(Medycyna) o analogicznym ST lub odzyska Punkty Wytrzymałości (PW).
Ulepszone strzelectwo
Postać uzyskuje premię +2 do obrażeń bronią dystansową z właściwością Amunicja.
17. poziom
Zabójcza
strzała (Zabójczy bełt)
Postać podczas ataków bronią dystansową zyskuje następujące korzyści:
- jeśli postać wykorzysta zdolność Szybki strzał może drugi raz w swojej turze użyć ukradkowego ataku.
- jeśli postać skorzysta z Wycelowania (Steady Aim) i uzyska trafienie krytyczne, cel musi wykonać rzut obronny na Kondycję (ST 14 + premia ze Zręczności) lub uzyska podwójne obrażenia od tego ataku i zostanie sparaliżowana (paralyzed) do końca swojej następnej tury,
* jeśli w settingu występuje broń palna, gracz może uzgodnić z MP uzyskanie biegłości w jednej długiej broni palnej (np. muszkiet, arkebuz, karabin) zamiast biegłości w długim łuku lub ciężkiej kuszy.
** Suplement Tasha's Cauldron of
Everything dodał na 3. poziomie Łotrowi zdolność Wycelowanie
(Steady Aim): Postać
może użyć akcji dodatkowej, aby uzyskać ułatwienie w teście następnego ataku podczas
bieżącej tury. Możesz użyć tej akcji dodatkowej tylko jeśli postać nie
poruszyła się jeszcze w tej turze, a po wykorzystaniu akcji dodatkowej, szybkość
postaci pada do 0 do końca bieżącej tury.
Z grubej rury: za dużo nawciskane i pewne rzeczy na siebie nachodzą z innych archetypów. Dodatkowo trochę zbyt OP :). Generalnie masz archetyp Zwiadowca, który ma mniej więcej realizuje obrany przez Ciebie kierunek.
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o poziom 3 to do zmiany jakie bym dał to:
Biegłość zmienił bym na: (bo są inne settingi)
Długi Łuk lub Ciężka Kusza lub dowolna broń palna lub dystansowa (do wyboru).
Zasadzka:
Postać w testach Inicjatywy premię ze Zręczności liczy podwójnie. W pierwszej rundzie walki postać ma dodatkowe 9 metrów prędkości, oraz ułatwienie w teście na Ukrycie. (zaskoczenie i krytyki to Asasyn, tutaj bardziej pozycjonowanie).
9 poziom : wybierz jedno albo drugie. Nie oba. (skłaniałbym się ku drugiemu)
13
Zmieniłbym na paraliżujący strzał:
Postać wykorzystuje Akcję, żeby za pomocą wycelowanego strzału w czuły punkt (akcja specjalna nie jest atakiem ale zużywa amunicję) wymusić na celu rzut obronny na Kondycję (ST 8 + premia z biegłości + premia ze Zręczności). W przypadku porażki jest sparaliżowana a w razie sukcesu odnosi obrażenie w wysokości premii od Zręczności w typie obrażeń broni z której wykonano specjalną akcję. Sparaliżowany cel może powtarzać rzut obronny w kolejnych swoich turach. 3 użycia na długi odpoczynek.
Efektywność: wywaliłbym to to (to nie pathfinder) albo zamienił na +2 do obrażeń w atakach na odległość.
Poziom 17
no to już ostro przesadzone do odrzutu. Propozycja:
Jeżowiec:
W przypadku trafienia krytycznego za pomocą broni dystansowej możesz wykonać 6 dodatkowych ataków za pomocą broni dystansowej przeciwko celowi, który otrzymało trafienie krytyczne. Zdolności możesz użyć raz na długi odpoczynek.
Dzięki za feedback!
UsuńBiegłość
– dodałem wzmiankę o możliwości uzyskania biegłości w długiej broni palnej w settingach zakładających istnienie takowych
Zasadzka
– też myślałem o tym, ale w kontekście tego co napisał Gustaw na fb o atucie Alert zmieniłem na ułatwienie. Dodatkowo dałem możliwość uniknięcia okazyjnych ataków od stworzeń, które nie wykonały swojej tury.
Okaleczający strzał
– wydaje mi się, że paraliż save end (nawet mimo limitu użyć) zbyt potężny. Dodałem konieczność użycia Wycelowania i skróciłem listę efektów.
Efektywność
– zamieniłem na Ulepszone strzelectwo zgodnie z Twoją sugestią
Jeżowiec
– jak na mój gust za dużo to kostkowania limit jednego użycia wydaje mi się zbyt restrykcyjny w kontekście założenia, że wcześniej postać musi zaliczyć krytyka. Zamiast tego do zabójczej strzały dodałem konieczność Wycelowania, a instant kill zamieniłem na podwójne obrażenia i paraliż na turę, który sugerowałeś wcześniej.