W związku ze zbliżającym się finałem
piłkarskiej Ligi Mistrzów (sobota, godz. 21:00) wspominałem decydujące starcia
poprzednich edycji. Bohater pojedynku z 1999 roku, Norweg Ole Gunnar „Morderca
o twarzy dziecka” Solskjaer zainspirował do stworzenia archetypu dla Łotra będącego
wariacją Mistycznego Oszusta, Skrytobójcy oraz… klasy prestiżowej Ghost-faced Killer
z Complete Adventurer (D&D 3.5e).
3.
poziom
Rzucanie
czarów
Postać potrafi rzucać czary jak
Mistyczny Oszust (Arcane Trickster),
ale z następującymi różnicami:
- cechą bazową jest Charyzma, a nie Inteligencja.
- nie musi wybierać sztuczki Magiczna dłoń (Mage Hand)
- poznaje zaklęcie Przebranie siebie (Disguise self) Nie jest ono liczone do limitu znanych czarów.
Dodatkowa
biegłość
Postać uzyskuje biegłość zestawie do
charakteryzacji (disguise kit). Jeśli
postać ma już w nim biegłość to uzyskuje Znawstwo (Expertise) w
posługiwaniu się zestawem do charakteryzacji.
Morderca
o twarzy dziecka
Jeśli postać podczas rzucania zaklęcia
Przebranie siebie (Disguise self) zdecyduje się przemienić
w dziecko testy zdemaskowania tej iluzji są wykonywane z utrudnieniem.
Niepozorny ruch
Na polu
walki nikt nie zwraca uwagi na dzieci. Bazowy ruch postaci zwiększa się o 1,5
m (5 stóp, 1 pole). Dodatkowo jeśli postać znajduje się wpływem zaklęcia Przebranie siebie (Disguise self)
pod postacią dziecka ataki okazyjne przeciwko niej są wykonywane z
utrudnieniem i jeśli dysponuje finezyjną bronią może wykorzystać reakcję
do wykonania ataku zanim przeciwnik wykona test na atak okazyjny.
9.
poziom
Psychoza strachu
Postać może wykorzystać akcję bonusową, aby zmienić typ obrażeń kolejnego ataku ukradkowego na psychiczne w bieżącej turze. Atak musi zostać wykonany w walce wręcz bronią. Dodatkowo w przypadku trafienia cel musi wykonać rzut obronny na Mądrość (ST 8 + premia z biegłości + premia z Zręczności) lub będzie przerażony (frightened) do końca swojej najbliższej tury.
13.
poziom
Przerażający
cios
Chociaż wyglądasz niepozornie wiesz jak zadać brutalny cios, który wywoła panikę w szeregach wrogów.
Jeśli postać znajduje
się wpływem zaklęcia (Disguise self) pod
postacią dziecka, raz na długi odpoczynek, przy okazji trafienia ukradkowym atakiem w
walce wręcz cel musi wykonać rzut obronny na Kondycję (ST 8 + premia z biegłości + premia ze Zręczności). W przypadku sukcesu zostanie
ogłuszony (stunned) do początku następnej
tury atakującego. Jeśli rzut obronny zakończy się niepowodzeniem – wpadnie w panikę i będzie nieprzytomny
(unconscious) przez minutę. Nieprzytomne
stworzenie obudzi się gdy otrzyma obrażenia lub inne stworzenie
wykorzysta akcję, aby nim potrząsnąć. Stworzenia niepodatne na efekty
przerażenia (frightened) automatycznie odnoszą sukces w rzucie
obronnym.
Dodatkowo wszystkie stworzenia (poza sprzymierzeńcami i celem) w promieniu 6 m (20 stóp, 4 pól), które widziały atak
muszą wykonać rzut obronny na Mądrość lub będą przerażone (frightened) do początku następnej rundy atakującego.
Postać uzyskuje
dodatkowe użycie tej zdolności na 17. poziomie.
17.
poziom
Zabójczy cios
Cel Przerażającego ciosu ma utrudnienie w rzucie
obronnym, a jeśli zaliczy w nim niepowodzenie – umiera z przerażenia – chyba, że jest niepodatny na efekt przerażenia (frightened). Dodatkowo Przerażający cios wykonany z ułatwieniem liczy się jako trafienie krytyczne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tej notce?