środa, 19 czerwca 2024

Prasówka z Głosu Baldura

Głos Baldura
W trakcie Trzeciego Aktu Baldur's Gate 3 drużyna będzie miała okazję napotkać na swojej drodze w Rivington lub kilku różnych miejsca Dolnego Miasta kilkoro dzieciaków-gazeciarzy oferujących świeżutki numer lokalnego dziennika ukazującego się we Wrotach Baldura. Z gazetą jest związany również jedno zadanie poboczne, którego rozstrzygniecie będzie miało wpływ na postrzeganie drużyny przez mieszkańców (a zwłaszcza kupców). 
 
Dla osób prowadzących tradycyjne sesje Dungeons & Dragons wrotańska gazeta może okazać się ciekawym handoutem do wykorzystania.

Pierwszy numer (#86) dostępny po przybyciu do Rivington zawiera dość istotną dla fabuły głównego wątku informację o księżnej Stelmane. Jednak podczas rozgrywki udało mi się odnaleźć także kilka archiwalnych numerów: siedzibie Kurierów Wybrzeża Mieczy w Rivington (#83) oraz redakcji w Dolnym Mieście (#76, #79, #81 i #82), które opisują wydarzenia które miały miejsce, gdy drużyna zmagała się z przeciwnościami Pierwszego i Drugiego Aktu. Trudno powiedzieć czy to wszystkie dostępne archiwalne numery – tym bardziej, że prasa jest obciążona błędem gry – potencjalne starsze wydania, na które można natknąć się w „pojemnikach” zawsze okazują się aktualnym numerem. Co gorsza, umieszczenie starszych gazet w obozowej skrzyni podróżnej i później wyciągnięcie ich z niej powoduje, że stają się one automatycznie aktualnymi numerami.

Oczywiście poczynania bohaterów mają wpływ na treść pojawiających się w gazecie nagłówków artykułów (te dodatkowo zostały okraszone unikalnymi ilustracjami), jednak część z nich pojawia się losowo (i z czasem niestety powtarza się) opisując przeróżne wydarzenia niezwiązane bezpośrednio z wątkami fabularnymi gry. Niestety po ok. 30 numerach liczba nagłówków spada do jednego i później pojawia się tylko sam szablon gazety bez żadnej treści.

Ponadto w przypadku zaliczenia „dobrego zakończenia” gry, dochodzi podczas spotkania bohaterów Wrót Baldura podczas którego nasz bohater będzie mógł nie tylko porozmawiać z towarzyszami, ale również przeczytać w Głosie Baldura co wydarzyło się w międzyczasie we Wrotach Baldura. Rzecz jasna treści nagłówków będą ściśle powiązane z decyzjami podjętymi podczas kampanii przez drużynę. 

W każdym razie jeśli poniżej zamieściłem zrzuty ekranów wszystkich numerów które udało mi się znaleźć lub zakupić (w kolejności chronologicznej: od najstarszego do najnowszego numeru) i z uwagi na potencjalne spoilery przewijacie dalej na własną odpowiedzialność.

 


















































2 komentarze:

  1. "Hangout" to kryjówka. Gazetki to raczej "handout". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryjówka to "hideout", ale faktycznie chodziło o "handout" ;)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tej notce?